کرونا در کمین ایران

تلویزیون نفت اطلاع رسانی

ویروسی که جان ده‌ها نفر را گرفت در همسایگی ایران است

همسایگی ایران با افغانستان خطر شیوع کرونا در ایران را افزایش داده است. افغانستان برای جلوگیری از شیوع کوید 19 درخواست کمک بین‌المللی کرده است. تب، سرفه و تنگی نفس، اسهال، نارسایی کلیه و انعقاد خون از جمله علائم آلودگی به این ویروس است. کرونا تاکنون41 نفر را قربانی کرده است.

در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هم مسافران چین معاینه می‌شوند تا ویروس در کشور منتشر نشود.اما با توجه به هشدار افغانستان از خطر انتشار کرونا در این کشور شیوع کرونا از طریق مرزهای زمینی هم امکان‌‌پذیر است.

خانواده ویروس کرونا همیشه از گونه‌ حیوانی به گونه دیگری منتقل شده است. این ویروس برای انتقال آسان‌تر ممکن است تکامل پیدا کند و موجب بیماری‌ سخت‌تری شود. دانشمندان در حال تحقیق درباره این موضوع هستند. ‌

کرونا، ویروس تازه‌ای در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان 56 نفر را گرفته است. مقامات چین از مردم این کشور خواسته‌اند به شهر ووهان، محل انتشار این ویروس، سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه کرده‌اند در شهر بمانند.

تا کنون ابتلای بیش از 1300 نفر به این ویروس تایید شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه.

(بازدید 3,975 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx