Jordanians demonstrate against zionist regime’s export of gas to jordan & Egypt – Exclusive

تلویزیون نفت بررسی می‌کند

تظاهرات مردم اردن در اعتراض به صادرات گاز رژیم صهیونیستی به اردن و مصر

رژیم صهیونیستی هفته گذشته صادرات گاز به مصر و اردن را آغاز کرد. مطابق قراردادی که برخی آن را هم اندازه قرارداد صلح چهار دهه پیش میان مصر و اسراییل برآورد می کنند. گاز رژیم اسراییل از طریق خط-لوله ای از زیر دریا به مصر می رود.

سخنانی که برای مردم منطقه معنایی ندارد. از جمله برای مردم اردن که روز جمعه به خیابان های امان آمدند و از دولت خواستند قرارداد واردات گاز از اسراییل را ملغی اعلام کند. به گزارش آسوشیتدپرس صدها نفر در این تظاهرات شرکت کردند و هنگامی که خواستند وارد میدان نمادین النخیل شوند نیروهای امنیتی اردن از این کار جلوگیری کردند.

این قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز طی ۱۵ سال آینده به اردن می رساند. در مصر نیز یک شرکت خصوصی به نام دلفین هلدینگز ۸۵ میلیارد متر مکعب گاز برای ۱۵ سال در قراردادی به ارزش کلی ۱۹.۵ میلیارد دلار از دو میدان تمار و لویاتان رژیم صهیونیستی وارد می کند.

دو میدان بزرگ رژیم صهیونیستی به نام های تمار و لویاتان که در دریای مدیترانه قرار دارند منابع صادرات این گاز هستند. عملیات اکتشاف و توسعه این میادین را شرکتی واقع در تگزاس به نام نوبل انرژی انجام داده است.

(بازدید 5,715 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx