مرور صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی کشور ـ 9 مهر ۱۳۹۸

روزنامه در تلویزیون

سیگنال نفتی از تنش‌های منطقه‌ای

دنیای اقتصاد نوشت: کاهش نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های منطقه‌ای بعد از انتشار اظهارات ولیعهد سعودی‌ به افت قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر شد. محمد بن‌سلمان، پسر پادشاه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس ضمن هشدار به فروپاشی اقتصاد جهانی در صورت وقوع جنگ در خاورمیانه اعلام کرد که یک راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات با ایران را به گزینه نظامی ترجیح می‌دهد. از نگاه کارشناسان و فعالان بازار این اظهارات ریسک درگیری و افزایش تنش‌های منطقه‌ای در کوتاه‌مدت را رفع کرده و از این رو به کاهش قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی انجامیده است. در واقع اظهارات ولیعهد سعودی موجب شد نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های منطقه‌ای بعد از حمله به تاسیسات شرکت دولتی نفت عربستان، «آرامکو» در ۱۴ سپتامبر تا حدود زیادی رفع شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: کاهش نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های منطقه‌ای بعد از انتشار اظهارات ولیعهد سعودی‌ به افت قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر شد. محمد بن‌سلمان، پسر پادشاه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس ضمن هشدار به فروپاشی اقتصاد جهانی در صورت وقوع جنگ در خاورمیانه اعلام کرد که یک راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات با ایران را به گزینه نظامی ترجیح می‌دهد. از نگاه کارشناسان و فعالان بازار این اظهارات ریسک درگیری و افزایش تنش‌های منطقه‌ای در کوتاه‌مدت را رفع کرده و از این رو به کاهش قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی انجامیده است. در واقع اظهارات ولیعهد سعودی موجب شد نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های منطقه‌ای بعد از حمله به تاسیسات شرکت دولتی نفت عربستان، «آرامکو» در ۱۴ سپتامبر تا حدود زیادی رفع شود.

یک روز مهم برای صنعت پمپ‌سازی

تعادل نوشت: بیژن زنگنه وزیر نفت می‌گوید وقتی چند روز پیش در هیات دولت بحث مشکلات اراک مطرح بوده او گفته مشکل اراک و نقاط دیگر را «نفت» است که حل می‌کند، نفت که فعال باشد اراک و بوشهر و اهواز و تمام شهرها با کارهایی که در توسعه این صنعت به بیرون سپرده می‌شود فعال می‌شوند. با چنین تفسیری باید گفت دیروز صنعت نفت، تبریز را با سفارش ساخت 50 الکتروپمپ برای پروژه استراتژیک انتقال نفت گوره به جاسک فعال کرد. پمپ‌هایی غول‌آسا که هر کدام 15 میلیارد تومان می‌ارزند و دیروز صبح شرکت مهندسی و توسعه نفت خام ایران به صورت رسمی قرارداد سفارششان را با 3 شرکت ایرانی امضا کرد. این 50 الکتروپمپ قرار است در ابر پروژه انتقال نفت از گوره در بوشهر به جاسک در هرمزگان به کار گرفته شوند که پروژه‌ای 2 میلیارد دلاری با اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

  • زمان ادای دین نفتی ( اعتماد )
  • سهمیه کارت سوخت جایگاهداران کاهش می یابد (صبح اقتصاد )
  • زنگنه : جریان سازی در مورد کیفیت بنزین فرافکنی است ( عصر اقتصاد ‌)
  • جهش سوم پتروشیمی ( اقتصاد سرآمد )
  • جدایی بودجه از نفت سال آینده ( هدف و اقتصاد )
  • ارزش تولیدات پتروشیمی به 35 میلیارد دلار می رسد ( ابرار اقتصادی )
  • کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه داران ( اخبار صنعت )
  • ساخت 10 قلم کالای صنعت نفت در داخل ( اقتصاد ملی )
  • توسعه صنعت نفت با بومی سازی تجهیزات ( تجارت )
  • تاکید وزیر نفت بر حمایت از ساخت داخل ( خریدارد )
  • 1405 جهش سوم پتروشیمی ( شروع )

 

(بازدید 12,824 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx