مرور صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی کشور ـ ۳1 تیر ۱۳۹۸

روزنامه در تلویزیون

هم اندیشی وزیر نفت با وزرای نفت سابق

روزنامه اعتماد نوشت :  محمد غرضی در یادداشت کوتاهی درباره همین دیدار گفت سال ‌هاي متمادي اين صنعت را خوب و توانمند اداره كردند به‌طوري‌كه حتي شركت‌هاي بزرگي مانند «شل» نيز از تجربيات شركت ملي نفت ايران براي تبديل شدن به يك شركت بين‌المللي و جهاني استفاده كرد. امروز هم كاركنان و مديريت وزارت نفت تلاش‌هاي بسياري را براي بالا بردن استعدادها و ظرفيت‌هاي اين وزارتخانه انجام مي‌دهند كه بنده به عنوان كسي كه سال‌هايي را به عنوان وزير نفت مشغول به فعاليت بودم، شهادت مي‌دهم كه كارها به بهترين وجه ممكن پيش مي‌رود. اما با توجه به مشكلات پيش روي كشور، جايگاه نفت ايران در جهان با توجه به توانمندي‌ها و استعدادهايي كه اين صنعت در كشور دارد، مناسب نيست.نكته ديگري را بايد در خصوص فرمايش جناب وزير مبني بر مورد تاييد بودن روش‌هاي فروش نفت‌ عنوان كنم. اين روش‌ها، مختص شخص وزير نيست بلكه كل مجموعه وزارت نفت براي اين روش‌ها به جمع‌بندي رسيدند. اما نكته ديگري كه در خصوص هجمه‌ها و شايعاتي كه در چند ماه اخير نسبت به وزارت نفت شدت گرفته، بيان مي‌كنم. عده‌اي سعي دارند كه وزارت نفت را ناكارآمد جلوه دهند براي اينكه يا وزير بعدي از گروه سياسي ديگري باشد يا گروه سياسي‌اي را كه بر سر كار است،ضعيف جلوه كنند. اما اين كار نمي‌تواند خدشه‌اي بر تيم اجرايي وزارت نفت وارد كند چرا كه با اين اقدامات حقوق عامه مردم ضايع مي‌شود و خلاف شوون ملت ايران است. هيچ ملتي نمي‌پسندد كه عده‌اي بخواهند با رانت و تخفيف جيب خود يا اطرافيان‌شان را پر كنند. برآيند جلسات هم‌انديشي با مسوولان يافتن راهكارهايي است كه بتوانيم با وجود فشار امريكا، درآمد نفت را وارد خزانه كرده و كشور رانجات دهيم. يافتن اين راهكارها نيز وظيفه اشخاص نيست بلكه بايد همگي در هم‌انديشي‌ها شركت كرده و نظر دهيم. اينكه برخي مي‌خواهند در اين زمينه راهكارهاي خودشان را ارايه دهند و به نوعي جانشين تصميم‌گيران شوند‌، شايسته نيست. ادامه برگزاري جلسات هم‌انديشي، وابستگي مستقيم به شخص وزير دارد. وظيفه شرعي‌، قانوني و سياسي مسوولان قبلي است كه در شرايط خطير جامعه گرد هم آيند و با بالا بردن توان انديشه‌اي، اداره كشور را بهبود بخشند.

ستیز با فساد

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: وزیر نفت روحانی را می‌توان از چهره‌های برجسته مبارزه با فساد دانست، وزیری که از ابتدای دولت یازدهم تا امروز مقابل آنچه خود «نفت خواران» نامیده، ایستاده است.آخرین افشاگری بیژن نامدار زنگنه درباره فسادهای نفتی به 22 تیرماه بازمی‌گردد. او در همایش هم‌اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه عده‌ای الان به ما فحش می‌دهند که دلیلش این است که ما نمی‌گذاریم نفت کشور را ببرند، بخورند و پول آن را پس ندهند، به نفت‌خواری با برند بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: «هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم، دو هفته در مطبوعات به ما حمله می‌شود؛ تعدادی مطبوعات جیره‌خوار بابک زنجانی و رسانه‌ها، اما من نمی‌توانم اسم وی را رها کنم. این برندِ نفت‌خواری مختص اوست و نمی‌توانم از آن بگذرم.»پیش از این اظهار نظر زنگنه، وقتی در شبکه‌های اجتماعی برخی وزیر نفت را به کم کاری در دورزدن تحریم‌ها متهم کرده و خواستار واسپاری دوباره این امر به بابک زنجانی شدند، بسیاری این اظهار نظرها را به شوخی سیاسی تشبیه کردند. اما نه فقط دیدار برخی نمایندگان با زنجانی در اوین، بلکه یافته‌های «ایران» نشان می‌دهد که نشانی‌هایی که زنگنه از خط و ربط‌های فاسد و ناسالم برخی رسانه‌ها با زنجانی داده است، بیراه نبوده است.مطابق بررسی‌های «ایران» مشخصاً دو خبرگزاری، به طور مستقیم از منابع مالی بابک زنجانی مبالغی را دریافت کرده و می‌کنند تا علیه زنگنه خبرسازی یا به زعم خودشان افشاگری کنند.

کارنامه مسعود میر کاظمی وزیر سابق نفت

تعادل در گزارشی در مورد دیدار وزرای نفت در مورد کارنامه مسعود میرکاظمی، غایب جلسه دیروز نوشت:پرچالش مسعود میرکاظمی بود که با نمره ناپلئونی از مجلس رای اعتماد گرفت و در یکی از پربحث‌ترین اقدام‌هایش تا بهمن ماه سال 89 تعداد 250 مدیر نفتی را برکنار کرد. او آمده بود تا با شیوه‌ای متفاوت کار را پیش ببرد و آبش با تکنوکرات‌ها توی یک جوب نمی‌رفت. میرکاظمی در دوران وزارتش باید برای مشکل بی‌سابقه کمبود بنزین به دنبال تحریم واردات بنزین تصمیم می‌گرفت، دورانی که به تولید بنزین پتروشیمی منجر شد که در ادامه معاون سازمان محیط زیست آن را سرطان‌زا خواند….

  • نقش بولتون در توقیف نفتکش ایران (‌آفتاب)
  • زنگنه : جای خالی ایران را نمی توانند پر کنند (اخبار صنعت)
  • کشتی ایرانی توقیف شده در عربستان آزاد شد ( آسیا‌)
  • زنگنه : نخبگان سیاسی و اقتصادی در جریان اتفاق های صنعت نفت قرار می گیرند (عصر اقتصاد )
  • نفت ایران بی جایگزین ( اقتصاد سرآم )
  • شرکت های IT جای شرکت های نفتی را میگیرند ( اقتصاد ملی )
  • اینستکس بدون دریافت پول نفت یعنی هیچ  (‌اسکناس )
  • جای ایران در بازار نفت پر نمی شود ( اعتماد )
  • مهر تایید وزیران پیشین بر راهکارهای فروش نفت ( هدف و اقتصاد )
  • پایان قاچاق بنزین نزدیک است ( مواجهه اقتصادی )
  • محدودیت های حمل محموله های نفتی مساله ساز شده است ( ثروت )
  • دورهمی بزرگان برای فروش طلای سیاه  ( شروع )
  • وزرایی که همه تحریم را خوب می شناسند ( تعادل )
  • کارت سوخت ابزاری برای جلوگیری از قاچاق (‌تفاهم )
(بازدید 13,924 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx