هر بشکه نفت چند لیتر است؟

خیلی‌ها تصور می‌کنند نفت خام در مخازنی موسوم به بشکه 220 لیتری خرید و فروش می‌شوند.

‌در بیش از 100 سالی که از اکتشاف و استخراج نفت می‌گذرد،‌ بحث انتقال آن به یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های اقتصاد کشورها بدل شده است.

متعارف‌ترین روش برای انتقال نفت، تزریق آنها به درون بشکه‌هایی است که دارای حجمی از پیش تعیین‌شده هستند. این روش، محاسبه پول پرداختی توسط مشتری را نیز تسهیل می‌کند. اما از طرفی به دلیل فلزی بودند بشکه‌های نفتی وقتی حرف از انتقال هزاران بشکه باشد، چالش وزن اضافی برای کشتی‌های نفت‌کش مطرح می‌شود.

به همین دلیل است که اغلب حجم انبوهی (ولی معین) از نفت خام را درون مخازن کشتی‌ها تزریق می‌کنند. این حجم میلیون لیتری در پالایشگاه مشتری بر حسب بشکه محاسبه می‌شود و داستان‌های بعد از آن.

حجم هر بشکه:

انواع مختلفی از بشکه‌ها در بازار موجود است. حجم عرف آنها بین 100 تا 200 لیتر است. حتی بشکه های 1000 لیتری نیز برای انتقال داخلی نیز وجود دارد. در آمریکا برای حمل و نقل بین ایالت‌ها از بشکه‌هایی با حجم 95.5 تا 115.6 لیتر برآورد می‌شود. وزن بشکه‌ها نیز با توجه به غلظت، بین 90.7 و 170.6 کیلوگرم متغیر است.

اما در داد و ستدهای بین‌المللی از استاندارد بشکه‌های 42 گالنی استفاده می‌شود. بشکه‌هایی که اگر بخواهیم به صورت دقیق محاسبه کنیم 158.9873 لیتر حجم دارند. البته این دقت در همه مبادلات ممکن نمی‌شود. بنا بر این بشکه‌های نفت را همان 159 لیتر در نظر می‌گیرند.

(بازدید 16,329 بار, بازدیدهای امروز 1 )
3 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx