مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل و فصل شد

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

آیت الله رئیسی یکشنبه شب با اشاره به دیدار با بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی در ترکمنستان گفت: برای رفع مشکلات انعقاد قرارداد گازی و ترانزیت، می تواند شرایط مناسبی برای فعالیت تجار و بازرگانان در ترکمنستان فراهم کند، دستگاه‌های دیگر نیز باید مشکلات بازرگانان را پیگیری و برطرف کنند

سید ابراهیم رئیسی: دستاوردها و موفقیت‌هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام‌های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت‌کننده در نشست اکو تصریح کرد: مهم‌ترین محور گفت‌وگو با رؤسای‌جمهوری، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

رئیسی با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکمنستان اعلان کرد: بخش محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوع حل‌وفصل و قرار شد مسئله ترانزیت به‌گونه‌ای باشد که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود.

وی گفت: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام به امضای قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: سیاست همسایگی دولت پاسخ داده است و باید همچنان بر تداوم توسعه روابط با کشورهای همسایه پافشاری و زمینه فعالیت تجار و فعالان اقتصادی را با این کشورها از نظر سیاسی تسهیل کنیم.

(بازدید 5,906 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx