دومین کشتی حامل سوخت به‌زودی از ایران حرکت می‌کند

حزب‌الله در مسئله واردات سوخت جایگزین دولت لبنان نیست

تلویزیون نفت بررسی می‌کند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت مراسم یادبود شهید «عباس الیتامی» معروف به «ابومیثم» در «مجمع سیدالشهداء» در شهر «هِرمل» سخنرانی کرد.

او گفت که نیروهای ملی واقعی نیروهایی هستند که واقعاً به‌دنبال حاکمیت لبنان هستند و نفت، گاز و آب و همه منابع لبنان را برای خود لبنان می‌خواهند.

سید حسن نصرالله ادامه داد:‌ «نبردی که علیه مقاومت و همه نیروهای ملی واقعی آغاز شده است، از سفارت آمریکا در بیروت اداره می‌شود و سفرایی که از سال 2005 آمده‌اند، فرماندهان واقعی کسانی بودند که در این نبرد علیه مقاومت جنگیدند.»

دبیرکل حزب‌الله گفت که سفارت آمریکا و سفیر این کشور در بیروت در همه امور لبنان از تعیین مسئولان گرفته تا تصمیمات مربوط به سوخت و نفت دخالت می‌کنند و دست روی هر چیزی می‌گذارند.

جهل سیاسیون لبنان

او در مورد مخالفت برخی از سیاسیون لبنان با واردات سوخت از ایران گفت که برخی در داخل از آمریکا بیش از خدا می‌ترسند، آن‌ها ترس این را دارند که در صورت خرید سوخت از ایران، لبنان تحریم خواهد شد، آن‌ها از روی جهل فکر می‌کنند که در صورت انجام این کار، تحریم‌های بین‌المللی علیه لبنان وضع خواهد شد که درست نیست.

سید حسن گفت که دومین کشتی حامل مشتقات نفتی تا چند روز دیگر از ایران به‌مقصد لبنان حرکت خواهد کرد.

وی گفت: «کشتی دوم ما تا چند روز دیگر به‌راه خواهد افتاد. مسئله، یک کشتی یا دو کشتی نیست. ما این راه را تا زمانی که شرایط در لبنان این‌گونه است و کشور [به سوخت] نیاز دارد، ادامه خواهیم داد.»

سید حسن ادامه داد: «آنچه وارد خواهیم کرد، متعلق به لبنان و همه لبنانی‌هاست، نه متعلق به حزب‌الله است و نه شیعیان یا منطقه‌ای دیگر. هدف ما کمک به همه لبنانی‌ها و همه مناطق لبنان است نه کمک به گروهی مقابل گروه دیگر.»

حزب‌الله در مسئله واردات سوخت جایگزین دولت لبنان نیست

او در چرایی خرید سوخت و نفت از ایران گفت که حزب‌الله گزینه‌ها و پیشنهادهایی ارائه کرده بود ولی کسی به این پیشنهاد ها گوش نداد و لبنان همچنان در مسیر فروپاشی حرکت کرد.

نصرالله گفت که حزب‌الله در مسئله واردات بنزین و سوخت جایگزین دولت لبنان نیست، ولی در شرایط فعلی بحران سوخت، تلاش دارد با واردات مقادیری از مازوت و بنزین به دولت کمک کند تا بازار سیاه ایجادشده را بشکند و مشکلات مردم و کشور را حل کند.

وی ادامه داد: «ما مقادیر کافی مشتقات نفتی برای کاهش فشار بر شرکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت و بازار سیاه خواهیم آورد. ما می‌خواهیم قیمت‌هایی را که بیانگر حرص و طمع است، شکسته شود و مشکلات مردم کاهش پیدا کند.»

(بازدید 6,337 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx