خروش پژوهش در کارون – اختصاصی

تلویزیون نفت تقدیم می کند

رونمایی از دو گرید جدید MDA و KHR-۴۵ پتروشیمی کارون

گامی دیگر در جهت تحقق شعار «جهش تولید»

گفت و گوی اختصاصی پترولیوم تی وی با علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون

و محمدرضا سلیمان زاده، مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

و مسعود شعبانلو، مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون

همزمان با هفته «پژوهش و فناوری»، آیین رونمایی از دو گرید جدید MDA و KMT-۴۵ تولیدی پتروشیمی کارون که موجب صرفه‌جویی‌ارزی‌۲۸ میلیون دلاری برای کشور می‌شود،‌ برگزار شد‌. 

آیین رونمایی از دو گرید جدید تولیدی پتروشیمی کارون در سالن اجتماعات هلدینگ خلیج فارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در ابتدای مراسم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با تبریک هفته پژوهش، سیاست هلدینگ خلیج فارس برای تنوع دادن به سبد محصولات خود و حمایت‌هایی که از شرکت ها در حوزه پژوهش و فناوری می‌کند را نقطه سوداوری، قوت و قدرت این هلدینگ در آینده عنوان کرد.
علیرضا صدیقی زاده همچنین توجه به صنایع پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی را از بایدهای صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: در صنایع پایین دست پتروشیمی هر چه به سمت پایین تر برویم، عملیات ساخت پیچیده تر می‌شود، تناژ پایین‌تر می‌آید اما در عین حال سودآوری بیشتری کسب می‌شود.
وی صنعت پلی اورتان را نیازمند به سرمایه‌گذاری در صنعت پلی ال دانست و گفت: پلی ال مکمل ایزوسیانات است و با تولید پلی ال بی نیاز از صنایع خارجی برای واردات این محصول خواهیم شد.
صدیقی زاده با معرفی محصولKHR-۴۵ به عنوان فوم‌های منعطف و قابل استفاده در صندلی خودرو، مبلمان خانگی و … گفت: ۱۰ هزارتن در سال نیاز کشور به این محصول است که معادل ظرفیت تولید در کارون است و با این میزان تولید ۲۶ تا ۲۸ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
وی افزود: در صندلی‌های معمولی بعد از مدتی شاهد موج افتادن یا دفرمه شدن فوم هستیم، اما با تکنولوژی جدید تولید فنر و سپس تزریق فوم به آن از این مشکل جلوگیری می‌شود که ما مطابق با استانداردهای سختگیرانه شرکت ساپکو موفق به تولید اپلیکیشن مخصوص برای این صندلی‌ها و این محصول شدیم و همچمین با همکاری شرکت رویا این فوم‌ را برای تشک‌های طبی تولید کردیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در ادامه محصول MDA محصولی میانی در این شرکت معرفی کرد و گفت: 
این محصول در صنایع چسب، رنگ، پوشش‌های کف و دیوار کاربرد دارد و از آن به عنوان پلی اورتان‌های پاششی نام برده می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: با بومی‌سازی دانش تولید این محصول در پتروشیمی کارون نه تنها دیگر نیازی به واردات گریدهای مشابه با نام تجاری «آرادور» که در حال حاضر تنها شرکت هانس‌من آمریکا تولید کننده این محصول در جهان است، شرکت‌های ایرانی از واردات این محصول بی نیاز خواهند شد و البته این محصول بازار خوب صادراتی هم دارد.
صدیقی زاده در پایان خاطر نشان کرد: پیش از این نیز سه محصول زنجیره ایزوسیانات با هدف تامین نیاز صنایع خودروسازی، مبلمان اداری و خانگی، صنایع کفش، رنگ و رزین از سوی پتروشیمی کارون تولید و عرضه شده بود.

(بازدید 4,648 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx