اعتراف رسمی روس‌ها

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

ممکن است تقاضای انرژی برای همیشه از دست رفته باشد

وزارت اقتصاد بزرگترین صادرکننده انرژی به دلیل کاهش زودتر از انتظار تقاضای جهانی، خود را برای احتمال درآمد کمتر از راه انرژی آماده می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد روسیه ولادیمیر کولیچف، می‌گوید ممکن است حالا هم از نقطه اوج تقاضای نفت رد شده باشیم او ریسک در بلندمدت را رو به افزایش خواند و‌ گفت درآمدهای نفتی ممکن است به زیر سطح پیش‌بینی‌های کنونی سقوط کند.

این اظهارات در تایید اینکه روزهای خوش ممکن است به سر آمده باشد و درآمدهای انرژی که محرک اقتصاد کشور است افت خواهد کرد از سوی مقام‌های روس بسیار نادر است. 

پیش از این ولادیمیر پوتین گفته بود تقاضای رو به افزایش آسیا صادرات انرژی روسیه را برای دهه‌ها حمایت خواهد کرد‌ و وزارت اقتصاد پیش‌بینی کرده بود که تقاضای نفت در سال ۲۰۴۵ یه نقطه اوج خود خواهد رسید.

کاهش رفت‌وآمد به دلیل ویروس کرونا با تلاش رو به افزایش کشورها برای مقابله با تغییرات اقلیمی همراه شده است و تقاضای انرژی برای امسال را به کلی تغییر داده است.

اقتصاد روسیه مشخصاً برای گذار از انرژی‌های کربنی آماده نیست. دولت و بخش تجارت روسیه درک واضحی از اینکه برای قطع وابستگی به نفت به کدام سو باید حرکت کنند ندارند.

 

(بازدید 3,241 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx