هتریک در جهش دوم پتروشیمی

گرم‌ترین پنجشنبه سال با افتتاح سه‌گانه پتروشیمی گرم‌تر شد

یک روز با سه گل ماندگار، هتریک پتروشیمی در جهش دوم

1-افتتاح بزرگترین واحد تولید پتروشیمی متانول در جهان با ظرفیت ۷۰۰۰ تن در روز با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد یک پلن ۴ ساله که حالا بر مدار تولید قرار گرفته است.

متانول کاوه نگین پتروشیمی در منطقه دیر است و حالا سرود توسعه و رونق اقتصادی از این جا شنیده می‌شوند.

یک مجتمع پتروشیمی با درآمد سالانه 400 میلیون دلار و 1350 نفر اشتغال‌زایی مستقیم

2-گل دوم این هت‌تریک، یادآور یک طرح راهبردی دیگر از سری طرح‌های جهش دوم صنایع پتروشیمی کشور است؛ پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با درآمد سالانه بیش از 300 میلیون دلار و اشتغال‌زایی مستقیم 700 نفر !

طرح متانول کیمیای پارس خاورمیانه با زمان‌بندی استاندارد پس از انجام فاینانس در طول چهار سال اجرا و به مدار تولید وارد شد.

3-صنعت کاتالیست در ایران با کوشش پژوهشگران جوان و متخصصان توانمند شرکت پژوهش و فناوری به نحو مطلوبی توسعه پیدا کرده است، به طوری که اکنون با تولید دانش فنی بومی در این شرکت، مجموعه کاتالیست‌های مصرفی مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور، به مرحله تولید تجاری رسیده است.

در همین راستا و در ادامه طرح‌های در دست بهره‌برداری جهش دوم صنعت پتروشیمی، طرح تولید کاتالیست‌های مورد نیاز واحدهای پلیمری؛ به‌عنوان طرح راهبردی بسیار مهم که در تولید انواع پلی‌اتیلن‌ها کاربرد دارد، برای نخستین بار با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در مجتمع پتروشیمی لرستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن کاتالیست، حدود ۳۰ میلیون دلار درآمد ارزی حاصل می‌کند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در آیین افتتاح می گوید روزهای پیش رو سرشار از امید است با افتتاح ۱۷ گانه طرح‌های پتروشیمی درآمد این صنعت تا ۸۰ درصد افزایش می یابد.

در مجموع با سرمایه گذاری ۱۵۷۰ میلیون دلاری در طول چند سال، این سه گانه طلایی به ایستگاه بهره‌برداری و افتتاح رسید و از این طریق ضمن اشتغال‌زایی مستقیم برای 2110 نفر از هموطنان، سالانه افزون‌بر 730 میلیون دلار بر درآمد ارزی کشور افزوده شد.

روز های پایانی قرن ۱۴ خورشیدی، درخشش صنایع پتروشیمی ایران اسلامی کماکان ادامه دارد؛ این ریل ‌گذاری ما را به قرن پانزدهم می‌رساند و روزگار پرافتخاری را پیش روی نسل فردای میهنمان ترسیم می‌کند.

قرن ۱۵ خورشیدی؛ قرن جهش دو چندان صنعت پتروشیمی خواهد بود.

(بازدید 2,961 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx