غارت نفت یمن با همدستی کشور‌های متجاوز

تلویزیون نفت تقدیم می‌کند

سرقت نفت یمن توسط کشور خارجی

با شروع تجاوز به یمن تولید نفت متوقف شده و گروه‌های سازمان یافته به غارت و قاچاق نفت این کشور پرداختند.

 از آغاز تجاوز عربستان به یمن، روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت از میدان‌های نفتی این کشور تولید و درآمد آن به خزانه دولت واریز می‌شد، با شروع تجاوز این تولید متوقف و داستان دیگری آغاز شد، غارت و قاچاق نفت از طریق گروه‌های سازمان یافته.

براساس اطلاعات شرکت نفت یکی از بخش‌های تولیدی، روزانه ۱۴ هزار و ۴۸۴ بشکه نفت تولید می‌کند که نیمی از آن غارت می‌شود، یعنی برابر با ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در ماه. غارت نفت در مناطق صافر در مارب که تحت نفوذ تیپ‌های نظامی مزدوران است، صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، در نزدیکی میدان‌های نفتی در مارب، امارات برای تسلط بر گاز منطقه در سال ۲۰۱۷ یک پایگاه نظامی در شرق استان شبوه ایجاد کرد.

امارات، تشکیلات نظامی متشکل از ۷ هزار قبیله را با هدف تأمین پایگاه نظامی ایجاد و سیاست استعمار انگلیس را در حمایت از رهبران قبایل و به حاشیه راندن ساختار‌های سیاسی، اتخاذ کرد. به گفته یک مقام در دولت منصور هادی، پایگاه امارات در یمن قصد دارد از صادرات مجدد گاز جلوگیری کند، این در حالی است که صادرات گاز ۴۵ درصد درآمد مالیاتی یمن را قبل از جنگ تشکیل می‌داد.

غارت ثروت نفت و گاز یمن را مافیا و باند‌های محلی بر عهده دارند که دستورالعمل‌های خود را از عربستان سعودی و امارات دریافت می‌کنند این موضوع دیگر مسئله‌ای مخفی نیست. بنابر این هدف از مداخله نظامی در یمن، کنترل ثروت و اطمینان از این مطلب است که یمنی‌ها از آن بهره‌ای نبرند.

 

 

(بازدید 5,539 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx