سورپرایز نفتی ایران (مرور صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی کشور) – اختصاصی

20 آبان ۱۳۹۸

روزنامه در تلویزیون

بخشی از سخنان دیروز حسن روحانی در سفر به یزد که خبر از اکتشاف یک میدان نفتی بزرگ می داد مورد توجه برخی از روزنامه ها قرار گرفت. هر چند احتمالا پس از سخنان امروز وزیر نفت که قرار است درباره ویژگی های این میدان بیشتر توضیح دهد، فردا (سه شنبه) روزنامه های بیشتری به این موضوع خواهند پرداخت.

ایران تیتر زد: “خبر خوش روحانی به مردم” و نوشت: میدان نفتی جدید به ظرفیت 53 میلیارد بشکه کشف شد.

خراسان تیتر زد: “کشف دومین میدان بزرگ نفتی کشور” و این پرسش را مطرح کرد که : خبر رییس جمهور درباره کشف میدان نفتی 53 میلیارد بشکه ای به چه معناست و چقدر از این میدان قابل برداشت است؟

سازندگی تیتر زد: “ثروت تازه ایران” و اینگونه توضیح داد: رییس جمهور از کشف یک میدان نفتی جدید با با ذخیره 53 میلیارد بشکه نفت خبر داده است. این میدان نفتی که از بستان تا امیدیه به وسعت 3400 کیلومتر مربع گسترده شده 80 متر عمق دارد.

سورپرایز نفتی ایران

دنیای اقتصاد هم نوشت:  اکتشاف یک میدان عظیم نفتی با ظرفیت اثبات شده ۵۳ میلیارد بشکه در خوزستان، جایگاه ایران را به لحاظ مالکیت ذخایر درجای نفت خام در دنیا، یک پله ارتقا می‌دهد. به این ترتیب، کشورمان رتبه سوم جهانی را در ذخایر نفتی کسب خواهد کرد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز گذشته با اعلام خبر این اکتشاف، درآمد حاصل از افزایش ضریب بازیافت یک درصدی این میدان نفتی را ۳۲ میلیارد دلار در سال اعلام کرد. جزئیات بیشتر از اکتشاف تازه شرکت ملی نفت ایران که وسعت آن معادل ۴۲ درصد مساحت دریاچه ارومیه است، امروز توسط بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام می‌شود. به احتمال قوی یکی از مواردی که زنگنه در مورد این میدان عظیم توضیح خواهد داد، چگونگی استحصال نفت و فروش آن به ویژه در دوره تحریم است. در کنار تحریم‌های غرب، همواره برخی مخالفت‌های داخلی نیز مانعی بر سر راه ورود سرمایه و تکنولوژی روز دنیا به صنعت نفت ایران بوده؛ موضوعی که روز گذشته از سوی رئیس‌جمهور نیز مورد اشاره قرار گرفت. با فرض هدف صادرات نفت سه میلیون بشکه در روز، سالانه یک میلیارد بشکه نیاز است که کشف این میدان بزرگ نفتی می‌تواند برای سال‌ها تحقق این قبیل هدف‌‌گذاری‌ها را پشتیبانی کند.

  • کشف بزرگ نفتی سال 2019 و ویژگی های میدان جدید کشف شده (  تعادل )
  • روز شماری برای عرضه اولیه نیم درصد از سهام آرامکو ( عصر اقتصاد )
  • بنزین در برزخ سهمیه بندی ( اقتصاد سرآمد )
  • درآمد نفتی ایران در سال 99چقدر است ؟ ( جهان اقتصاد )
  • پیش شرط سهمیه بندی سوخت ( جهان صنعت )
  • کشف میدان نفتی جدید در جنوب ایران ( ابرار اقتصادی )
  • صادرات غیر نفتی ( آسیا )
  • 2020 سال بحرانی برای پالایشگاه ها ( اسکناس )
  • امکان تامین ارز واردات از محل صادرات غیر نفتی ( تفاهم )
  • چرا درباره کسانی که در فساد بابک زنجانی دست دارند توضیح نمیدهید ( ثروت )
(بازدید 11,523 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx