تولید ۳۵۰ نوع محصول پتروشیمی – اختصاصی

چهره های این ویدئو

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبرداد

دعوت از وزیران نفت و انرژی ۱۱ کشور به تهران

وی نمایشگاه ایران پلاست را مهم‌ترین رویداد در حوزه پتروشیمی دانست و ادامه داد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از ۳۱ شهریورماه تا سوم مهرماه با حضور ۵۷۰ شرکت داخلی، ۳۵ شرکت خارجی، ۱۲ هیئت از ۱۰ کشور خارجی و ۱۴ کشور به صورت افتخاری برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران پلاست کانونی برای تعمیق ارتباط تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی و بنگاه‌های متعدد در صنعت پلیمر و پلاستیک و افزایش کسب‌وکار است، گفت: ۸۵۰ هزار نفر اشتغال در ۱۵ هزار بنگاه فعال در صنایع پایین‌دست پتروشیمی وجود دارد.

محمدی به توجه ویژه وزارت نفت به شرکت‌های استارتاپ و دانش‌بنیان افزود: این شرکت‌ها حضور فعالی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست خواهند داشت و این شرکت‌ها را به عنوان بازوی کمکی برای وزارت نفت می‌دانیم و امیدواریم که اثربخشی بیشتری در کل کشور به‌ویژه صنعت پتروشیمی داشته باشند.

معاون وزیر نفت به برگزاری همایش اکوپلاست در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اشاره و اظهار کرد: از وزیران نفت و انرژی ۱۱ کشور از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه برای حضور در این همایش دعوت شده است که این همایش به‌منظور افزایش همکاری در در زمینه صنعت پتروشیمی برگزار می‌شود.

دریافت ۳۳ میلیون تن خوراک

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی حدود سالانه ۳۳ میلیون تن خوراک از پالایشگاه‌های نفت و گاز و واحدهای ان‌جی‌ال دریافت می‌کند، گفت: ۲۵ میلیون تن خوراک به‌صورت مستقیم و ۸ میلیون تن مربوط به سوخت مصرفی در صنعت است که این میزان خوراک معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت در روز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۴ مجتمع تولیدی و دو مجتمع سرویس‌دهنده در صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد، ادامه داد: ظرفیت تولید این صنعت هم‌اکنون ۶۵.۸ میلیون تن است که این رقم در سال ۹۲ حدود ۵۷ میلیون تن بود.

محمدی با اشاره به اینکه بخشی از محصولات پتروشیمی در خود صنعت مصرف می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون سالانه ۳۱ میلیون تن محصول نهایی در صنعت تولید می‌شود که قابل عرضه به بازارهای داخلی و خارجی است. حدود ۲۲.۵ میلیون تن محصول صادر و ۸.۵ میلیون تن در بازارهای داخلی مصرف می‌شود که ۵ میلیون تن آن به‌صورت عرضه در بورس است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ۱۰۸ هزار نفر به‌طور مستقیم در مجموع طرح‌ها و مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی اشتغال دارند، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۳ هزار نفر خواهد رسید و اشتغال غیرمستقیم عددی بیش از این رقم است.

۳۵۰ نوع محصول پتروشیمی

به گفته وی، ۴۴ نوع محصول شیمیایی و ۱۸ نوع محصول پلیمری با ۳۰۰ گرید مختلف در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه در دو حوزه کسب دانش فنی تولید محصولات و کاتالیست‌های پرمصرف در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت می‌شود، گفت: از ۴۰ نوع گروه کاتالیستی، ۱۶ گروه تا به حال بومی و صنعتی شده است که در داخل کشور تولید می‌شود و ۹ گروه در حال بومی‌سازی تا سال ۱۴۰۰ است که امیدواریم ۲۵ گروه کاتالیستی تا سال ۱۴۰۰ بومی‌سازی شوند.

محمدی با تأکید بر توسعه کیفی هم‌زمان با توسعه کمی به صورت متوازن و پایدار گفت: با اطلاع از بازارهای جهانی باید به گونه‌ای حرکت کنیم که هم در صادرات و هم در رونق صنایع پایین‌دستی پیشرفت مناسب را داشته باشیم.

(بازدید 13,448 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx