پترو کثیر – اختصاصی

تلویزیون نفت تقدیم می کند

عیسی کبیر

اگر برای رسیدن به رویاها و ارزوهای تان تلاش کنید، زمانی یک موفقیت غیر منتظره حتما شما را سوپرایز خواهد کرد. ( هنری‌دیوید‌تورو )

 دو ضربه زیبا و یک ملت پشت سر پسر نیک سرزمین نفت
شوق وصف نشدنیش بعد از به ثمر رسیدن گل شبيه به هوا پريدن «پله» بعد از گل زدن در فيلم “فرار به سوي پيروزي”!
شوقی که بعد از سال‌ها تلاش این گونه نمایان شد.
 تاثير کشف نفت بر شکل گيري فوتبال در ايران بدین گونه بود که اولين کارگران صنعت نفت از انگليسي ها ورزشي تازه ياد گرفتند، اما آن را به شيوه خودشان بازي کردند، سبکي که جمعي از شورانگيزترين فوتباليست ها و تيم هاي باشگاهي را تقديم فوتبال ايران کرده است.آنها حدود يک قرن پيش بر روي زمين تفتيده خوزستان فوتبال بازي مي کردند؛ مانند انگليسي هاي کنار چاه هاي نفت مسجدسليمان. انگليسي ها فوتبال را به ايران آوردند و از آن تاريخ به بعد تيم هاي خوزستاني معدن رگه هاي طلايي بودند که تکنيک و شور را به تماشاچيان هديه مي دادند. با اين حال جنس فوتبال خوزستاني ها با همه ايران تفاوت دارد؛ معجوني از نفت، گرما و احساسات ناب.
این روزها آل کثیر نماد تلاش و جنگیدن خطه خوزستان برای رسیدن به هدف شده.
بازیکنی در 30 سالگی با پیمودن راه سختی حالا تبدیل به اسطوره قرمزها شده .
وقتی در تاریخ 11 شهریور با 6 و نیم میلیارد به پرسپولیس پیوست شاید کسی فکرش رو نمیکرد که او خیلی زود تبدیل به ستاره ارتش سرخ پایتخت بشه.گل های این روزهای عیسی آل کثیر که حالا تبدیل به آل کبیر شده کافی بود تا رویای این جنوبی خوش استایل خیلی زود به واقعیت تبدیل بشه.
عیسی که سابقه آقای گلی با تیم آلومینیم هرمزگان در لیگ دسته اول رو داره حالا در پرسپولیس دنبال آقایی در لیگ برتره.
زمانی که در نفت تهران حضور داشت تحت هدایت علی دایی قهرمانی جام حذفی رو تجربه کرد و با صنعت نفت آبادان هم با 12 گل در رتبه چهارم برترین گلزنان لیگ قرار گرفت. و حالا این عطش گلزنی در پرسپولیس هم ادامه پیدا کرده تا قرمزها به فتح جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسا نزدیک و نزدیک تر بشن.
حالا در 30 سالگی اون تبدیل به الگویی برای همه جوون هایی که به دنبال رسیدن به آرزوهاون هستن. 30 سالگی سال جشن گرفتن، خندیدن‌های بلند و تصمیمات بزرگ است. اصلا باید دوباره عاشق شد و دوست داشته شدن را عمیق‌تر تجربه کرد. و حالا عیسی نماد تصمیمات بزرگ در 30 سالگیه.
 به قول یوهان ولفگان فون گوته هر چه شما انجام می دهید و یا رویای آن را دارید برای آغاز شدن نیاز به جسارت و نبوغ شما دارد.

نریشن: محمد حسن آقا بزرگ
(بازدید 3,718 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx