صنعت پتروشیمی، نماد حقیقی گذر از خام‌فروشی است

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، الزام‌های توسعه در صنعت پتروشیمی را در چهار حوزه برشمرد و افزود: این حوزه‌ها شامل خوراک، سرمایه، فناوری و بازار می‌شود که به فضای کسب و کار مناسب نیاز دارد تا توسعه متناسب و متوازن اتفاق بیفتد.

بهزاد محمدی تأکید کرد: توسعه متوازن زمانی محقق می‌شود که افزون‌بر توجه به تولید، به بازار هم توجه شود.

وی همچنین یادآور شد: تا سال ۱۴۰۰، ظرفیت دریافت خوراک در صنعت پتروشیمی به 72 میلیون تن معادل روزانه یک میلیون و ششصد هزار بشکه نفت‌خام می‌رسد و در سال ۱۴۰۴ این رقم به 88 میلیون تن معادل دو میلیون بشکه نفت‌خام خواهد رسید که این نماد واقعی عبور از خام‌فروشی است.

جهش صنعت پتروشیمی بر مدار توسعه متوازن و هوشمند

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با توجه به لزوم استفاده از خوراک‌های ترکیبی و نیز استفاده از متانول مازاد برای تولید پلی‌پروپیلن، چشم‌انداز مطلوبی برای توسعه متوازن صنعت ترسیم شده است.

حسن عباس‌زاده، با تأکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی یکی از برنامه‌های کلان صنعت پتروشیمی است و در این راستا در جهش دوم و سوم صنعت اقدام‌های مؤثری در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: تولید محصولات جدید و استراتژیک با هدف تأمین نیاز داخل و نیز صادرات هدف‌گذاری شده است و در آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران رشد چشمگیری را به ثبت خواهد رساند.

(بازدید 2,546 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx