افزایش ۲ برابری تولید محصولات پتروشیمی در دولت تدبیر و امید(پترو جهش)-اختصاصی

وزیر نفت از افزایش دو برابری تولید محصولات پتروشیمی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی مشخص دارند تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیش از سه برابر نسبت به ابتدای دولت می‌رسد.

زنگنه تصریح کرد: خوشبختانه زنجیره پایین‌دستی متانول به پروپلین می‌رسد، پروپلین محصولی است که صنایع پایین‌دستی بیشترین نیاز را به آن دارد و هم‌اکنون در این محصول کمبود هم داریم.

بیژن زنگنه ادامه داد: ما طرح‌های زنجیره‌ای پیشران صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با اولویت پروپلین را به‌زودی برای تصویب تقدیم دولت می‌کنیم.

در همین باره معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود :

ظرفیت تولید پروپیلن کشور به ۴ میلیون تن می‌رسد و با اجرای طرح جامع افزایش پروپیلن در صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید این محصول به ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفت‌وگو با بخش خبر سراسری شبکه یک سیما درباره وضع تولید کنونی پروپیلن در کشور اظهار کرد: هم اکنون ۹۵۰ هزار تن پروپیلن در صنعت پتروشیمی تولید و به‌طور کامل نیز مصرف می‌شود و کمبود این محصول در صنعت وجود دارد

 بهزاد محمدی با بیان اینکه طرح‌های پیشران در چهار شاخه متانول، پروپیلن، اتیلن و بنزن با هدف تکمیل زنجیره تعریف شده است، گفت : مهم‌ترین شاخه پروپیلن است که بسیار پرمصرف و کاربردی است و  امیدواریم با مشوق‌هایی که برای سرمایه‌گذاران در تخفیف خوراک، تخفیف‌های مالیاتی و ارائه دانش فنی ایرانی در نظر گرفته شده است، شاهد اجرای طرح‌های پیشران باشیم.

آغاز ساخت نخستین طرح از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی با خوراک ترکیبی

پتروشیمی ارغوان نخستین طرح از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی با خوراک ترکیبی اتان و بوتان است که در شرکت صنایع پتروشیمی به آنها طرح‌های هوشمند می‌گویند.

(بازدید 1,842 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx