نفت به روایت سال 98

نفت در سالی که گذشت

قسمت سوم

خرداد، ماه رویارویی زنگنه و منتقدان

خرداد ماه گذشته، ماه رویارویی بیژن زنگنه و منتقدان بود. روز هفتم خرداد ماه اصغر هندی نماینده حقوقی وزارت نفت گفت: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعا کرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد. زنجانی در این جلسه همچنین مدعی شد که به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید! البته چند روز بعد وکیل زنجانی اعلام کرد که این اظهارات اینگونه نبود. اما به هر حال این موضوع، رویارویی منتقدان با زنگنه را در سال جدید با اندکی تاخیر دوباره کلید زد؛ آن هم در روزهایی که موضوع استیضاح وزیر نفت هم مطرح شده بود.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس یکی از نمایندگانی بود که بارها ادعاهایی علیه زنگنه مطرح کرد. او در خردادماه سال گذشته، مدعی شد در جلسه هیات دولت، “روحانی به دلیل ضعف عملکرد زنگنه به وی انتقاد کرده و از اینکه وزارت نفت در شرایط فعلی در زمینه صادرات نفت و گاز تدبیر لازم را ندارد انتقاد شدیدی مطرح کرده است”. او حتی گفت که جایگزین زنگنه انتخاب شده که فردی موفق در هیات دولت محسوب می‌شود! البته علی ربیعی سخنگوی دولت، این شایعه را تکذیب کرد

انتقادات از زنگنه در شرایطی شدت گرفته بود که او و ظریف در سال سوم کاری مجلس دهم، رکورددار حضور در مجلس برای پاسخ به پرسشهای نمایندگان بودند. این دو وزیر، هر کدام به ده سوال نمایندگان پاسخ دادند.

در میانه رویارویی منتقدان با زنگنه، روز دوازدهم خرداد ماه، با حکم علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی «امیر وکیل زاده» به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پخش جایگزین سید محمدرضا موسوی خواه شد. هرچند مدیر جدید هم تا پایان سال در این سمت باقی نماند و برکنار شد.

اوایل خرداد ماه گذشته، همچنین حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، مدتی پس از حمله به چهار نفتکش در بندر فجیره، موجب افزایش هزینه حمل و نقل نفت از خلیج فارس و بالا رفتن قیمت نفت شد.

(بازدید 2,008 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx