سهم ایران از اکتشافات جهانی نفت – اختصاصی

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت؛

میدان نفتی نام آوران 130 میلیارد دلار به سرمایه ملی می افزاید

سهم 30 درصدی ایران از اکتشافات جهانی نفت

هندی گفت: از میزان استخراج نفت از میدان نام آوران به میزان ۱۳۰ میلیارد دلار به سرمایه ملی افزوده می‌شود.

سید صالح هندی، مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت، با اشاره به جزئیات کشف میدان جدید نفتی در دارخوین گفت: لایه مخزنی نفتی بسیار بزرگی که به لطف تلاش صنعتگران و اکتشافات نفتی  “نام آوران” نام گرفته است کشف شده است که سطح مساحت آن 3 برابر مساحت شهر تهران است.

او افزود: کشفیات فعلی این میدان ۲۲ میلیارد بشکه نفت است، در ادوار گذشته نیز تعداد ۳۱ میلیارد بشکه از تاقدیس‌های میانی کشف شده بود که با احتساب تعداد جدید، ۵۳ میلیارد بشکه رقم اکتشافات میدان فعلی است.
هندی با اشاره به میزان ضریب اکتشافات بشکه های نفتی، ابراز کرد: ضریب بازیافت ۲ درصدی منجر به دریافت ۲.۲ میلیارد بشکه استحصال نفت از میدان نام آوران می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: درآمد نفتی در سال‌های مختلف به دلایل گوناگونی بستگی دارد، اما میزان استحصال ۲.۲ میلیارد بشکه از این میدان نفتی که حتی اگر هر بشکه استخراج آن ۱۰ دلار محاسبه شده و از قیمت جهانی (۵۰ دلار) نفت کسر شود، به میزان ۱۳۰ میلیارد دلار به سرمایه ملی افزوده می‌شود.

هندی در پاسخ به این سوال که رتبه ایران در اکتشافات جهانی کجاست؟ بیان کرد: رتبه اکتشافات نفتی ایران در جهان رو به رشد است و مطمئنیم میدان”نام آوران” بزرگترخواهد شد و به زودی لایه شبیه به این میدان نیز کشف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ ایران رتبه اول اکتشافات در حوزه نفتی را به خود اختصاص داده بود و بنابر آخرین آمار‌های جهانی ایران از بین ۸ میلیارد متر مکعب نفت کشف شده در امسال، سهم ۳۰ درصدی را به خود اختصاص می دهد. این میدان نفتی میادین مشترک نیست و ذی نفع آن ایران است.

(بازدید 11,671 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx