هلدینگ خلیج فارس بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت ایران – اختصاصی

چهره های این ویدئو

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: این شرکت براساس رتبه‌بندی موسسه مستقل مطالعات شیمیایی (ICIS) در سال ۲۰۱۸، جایگاه دوم را در حجم سرمایه‌گذاری در میان غول‌های پتروشیمی دنیا پس از باسف آلمان کسب کرد.

جعفر ربیعی روز دوشنبه، ۲۹مهرماه در مجمع عمومی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به رشد ۲۳درصدی متوسط قیمت نفت و نفتا در دنیا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با وجود اعمال دور جدید تحریم‌ها اشاره و اظهار کرد: میانگین قیمت پلی‌اتیلن در این بازه زمانی ۳درصد کاهش یافته است.

ربیعی به ارتقای سه پله‌ای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و دستیابی به جایگاه سی‌وپنجم در میان شرکت‌های شیمیایی دنیا براساس رتبه‌بندی ICIS اشاره کرد و گفت: این شرکت جایگاه سوم را در میان شرکت‌های منطقه دارد و بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اظهار کرد: این شرکت براساس رتبه‌بندی ICIS در سال ۲۰۱۷ جایگاه نهم را در حجم سرمایه‌گذاری در میان غول‌های پتروشیمی دنیا داشت که در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوم دنیا بعد از باسف آلمان ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس ۱۲ درصد از کل بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: ارزش بازار ۶ شرکت بورسی این هلدینگ ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است.

(بازدید 12,228 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx