زنگنه: دلایل خروج قطر از اوپک باید بررسی شود

زنگنه در گفت وگو با خانه ملت:
دلایل خروج قطر از اوپک باید بررسی شود/ ۹۰ درصد جمعیت روستایی در ایران از گاز طبیعی استفاده می کنند

وزیر نفت، با بیان اینکه باید به دلایل خروج قطر از اوپک بررسی شود، گفت: در حال حاضر اوپک مشکلات بزرگی از سوی برخی تولیدکنندگان نفتی دارد که قطر جزء آنها نیست.

بیژن نامدار زنگنه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پس از حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی، گفت: در این جلسه برای پاسخ به چند سؤال نمایندگان عضو این کمیسیون حاضر شده‌ام.

وزیر نفت با بیان اینکه آقای امیرآبادی در مورد خطوط انتقال گاز در عسلویه و مسیرهای آن سؤالی را مطرح کرد، افزود: توضیحات لازم از سوی بنده و همکارانم ارائه و قرار شد تا مذاکرات در این خصوص ادامه یافته و با تبادل ‌نظر در این مسیر جلو برویم.

دولت در حوزه طرح جامع انرژی بسیار فعال است

وی با اشاره به اینکه سؤال بعدی درباره طرح جامع انرژی بود، ادامه داد: دولت در این خصوص بسیار فعال است و پیشنهادات مربوط به این موضوع به هیأت دولت ارائه شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه در این جلسه نماینده تربت‌جام سؤالی را در خصوص گازرسانی به روستاها مطرح کرد، اظهار داشت: به نظر بنده حق با این نماینده بوده است و باید همکاران در وزارت نفت این نگرانی نماینده را مرتفع کنند.

90 درصد جمعیت روستایی در ایران از گاز استفاده می کنند

وی با اشاره به طرح سوال برندینگ در این نشست، افزود: پیش‌نویس طرحی در خصوص برندینگ در کمیسیون انرژی پس از ماه ها بررسی مطرح و در آینده نزدیک به صحن مجلس ارائه خواهد شد که ضوابط دقیق و روشنی برای ارتقای رفاه و افزایش کسب و کار جایگاه‌داران طراحی شده است.

وزیر نفت، ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد جمعیت روستایی در ایران و همچنین 99 درصد جمعیت شهری به جز استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که امری نادر در جهان است.

تلاش شبانه روزی وزارت نفت برای صادرات نفت

وی با بیان اینکه وظیفه گازرسانی به روستاها با توجه به هزینه سرانه اقتصادی آن همچنان در دستور کار وزارت نفت است، تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها به ویژه تا پایان سال جاری جمع کل تحت پوشش گازرسانی به روستاها به 96 درصد این جمعیت خواهد رسید.

زنگنه با اشاره به آخرین آمار درباره صادرات نفت، افزود: با تلاش شبانه روزی و یک وحدت نظر در کل اجزا و ارکان نظام وزارت نفت شبانه روزی برای صادرات نفت تلاش می کند، تا بتواند مشکلات مردم را تا حد ممکن با افزایش درآمدهای ارزی کاهش دهد.

وزیر نفت با بیان اینکه باید به دلایل خروج قطر از اوپک بررسی شود، تصریح کرد: در حال حاضر اوپک مشکلات بزرگی از سوی برخی تولیدکنندگان نفتی دارد که قطر جزء آنها نیست.

(بازدید 15,732 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx