کمتر از یک میلیون نفر کارت سوخت ندارند – اختصاصی

سفر وزیر نفت به مسکو

زنگنه: برای بررسی همکاری‌های ایران و روسیه با نواک دیدار می‌کنم

وزیر نفت از گفت‌وگو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، درباره بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور در مسکو خبر داد.

بیژن زنگنه روز دوشنبه، هشتم مهرماه پس از امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره – جاسک در جمع خبرنگاران درباره سفر آخر هفته‌ خود به روسیه گفت: برای شرکت در مجمع بین‌المللی انرژی ویک روسیه و نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) به روسیه سفر می‌کنم و در مسکو با آقای نواک، وزیر انرژی روسیه، درباره همکاری‌های دو طرف گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا مشکل ایجادشده در صادرات نفت عربستان تاثیری بر صادرات نفت ایران داشته است، اظهار کرد: نه. من از ابتدا هم گفتم عربستانی‌ها به دلیل سیاسی خیلی بزرگ‌نمایی کردند، به‌هیچ وجه اوضاع این‌گونه که عربستانی‌ها بزرگنمایی کردند، نبود.

همه صاحبان خودرو تا پایان مهرماه کارت هوشمند سوخت خواهند داشت

وزیر نفت درباره اینکه چه تمهیداتی برای استفاده بیشتر مردم از کارت هوشمند سوخت اندیشیده شده است، اظهار کرد: کاهش مقدار سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها کاری است که باید در این زمینه انجام شود.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاهداران به چه مقدار می‌رسد،، گفت: ۱۵ تا ۲۰ لیتر خواهد بود که به‌زودی در جایگاه‌ها اجرایی می‌شود. البته تاکید می‌کنم این موضوع به معنای سهمیه‌بندی نیست و هر فردی با کارت شخصی خود می‌تواند به هر مقدار که می‌خواهد سوخت دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از سه تا چهار درصد خودروها که شامل کمتر از یک میلیون نفر می‌شوند، کارت سوخت در اختیار ندارند، تصریح کرد: تقریبا برای همه خودروهای کلانشهرها کارت سوخت صادر شده و کارت هوشمند سوخت برخی افراد در باجه‌های پست مانده است که باید آن را دریافت کنند. سامانه‌ای هم در این زمینه ایجاد شده تا با مراجعه به آن متوجه شوند کارتشان در کدام باجه پست است.

وزیر نفت ادامه داد: روزانه تقریبا ۳۵ هزار کارت جدید برای کسانی که کارت سوخت خود را دریافت نکردند، صادر می‌شود. همه صاحبان خودرو تا پایان مهرماه کارت هوشمند سوخت خواهند داشت، اما باید از آن استفاده کنند.

(بازدید 12,820 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx