با جدیت ساخت ۱۰ قلم کالای نفت را پیگیری می‌کنیم – اختصاصی

وزیر نفت در آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره – جاسک با بیان اینکه در این شرایط با جدیت ساخت داخل را در طرح ۱۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت دنبال خواهیم کرد، گفت: این موضوع  برای ما مهم است، اکنون در قراردادهای جدیدی که امضا می‌شود به صراحت قید می‌کنیم چه کالاهایی را باید از داخل تامین کنند. برای نمونه لوله‌های بدون درز همیشه جزو نیازهای وارداتی ما بوده است، هم‌اکنون استفاده از لوله‌های CRA ( لوله‌های مقاوم به گاز ترش که درون چاه‌های پارس جنوبی استفاده می‌شود) یکی از تنگناهای ماست که قرارداد آن را امضا کردیم و خیلی خوب پیش می‌رفت، اما به دلیل تحریم‌ها دچار اختلال شد، ان‌شاء‌الله درست می‌شود، اما به هرحال لوله‌های بدون درز در اسفراین در برخی اندازه‌ها و قطرها ساخته می‌شود.

زنگنه ادامه داد: به‌تازگی گزارشی در این باره دریافت کردم و متوجه شدم از این لوله‌ها راضی هستند و با ظرفیت هم کار می‌کنند، دلیلش هم نوع قراردادهایی است که با شرکت‌های داخلی امضا کردیم و در قراردادها قید شد که الزاما باید از داخل تهیه شود و امکان واردات آن نیست، این موضوع جدای از آن تعرفه‌ها و مقررات است. در واقع اینها برنامه‌های مدیریتی ما بوده است، نه الزام‌های مقرراتی. اعتقادمان این است آنچه را که می‌توان در داخل ساخت، باید بسازیم.

وی با اشاره به به پارک نوآوری و فناوری منطقه ری که طراحی آن از مفهوم تا ارتباطات در حال انجام است، افزود: انجام این کار گام بزرگی است که برای حمایت از توسعه فناوری داخلی از جمله توسعه مصنوعات یا کالاهای داخلی برداشته می‌شود.

وزیر نفت، حمایت از ساخت داخل و اعلام سیاست حمایتی در این بخش، معرفی طرح راهبردی گوره – جاسک، بیان اهمیت جاسک و مکران برای کشور و آینده‌ای که برای کار در این منطقه وجود دارد را دلیل حضور خود در این آیین عنوان و تاکید کرد: امیدواریم همه ما با امید، علاقه و پیگیری این طرح‌های کوچک و بزرگ را جلو ببریم.     

(بازدید 12,961 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx