پتروشیمی خط مقدم جنگ اقتصادی – اختصاصی

زنگنه با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در شرایط کنونی کشور در خط‌مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: این صنعت بالاترین نقش را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات محصولات به چرخه اقتصادی کشور نسبت به واحدهای دیگر دارد.

به گفته وی، صنعت پتروشیمی در عین حال که عمده ارز حاصل از محصولات خود را به شبکه نیما عرضه می‌کند، طرح‌های خود را هم اجرا می‌کند و وارد جهش سوم می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه می‌توان از توانمندی استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی به‌ویژه در بهبود تولید صنایع پایین‌دست استفاده کرد، گفت: وزارت نفت برنامه مفصلی در این زمینه دارد که امسال آغازگر آن هستیم. البته تنها استقرار فیزیکی این شرکت‌ها مدنظر نیست و روابط بین اجزا و مجموعه زنجیره تولید خلاقانه و نوآورانه بسیار مورد توجه است که حمایت خواهند شد و بنده چند ساعت را در هفته به آنها اختصاص می‌دهم.

زنگنه با اشاره به اینکه این تفکر غلط است که اشتغال تنها کارمند دولت شدن است، گفت: می‌توان اشتغال ایجاد کرد، تولید داشت، موثر بود بدون اینکه کارمند دولت باشیم. این موضوع بسیار مهم است و وزارت نفت حمایت می‌کند تا تولید و زندگی مردم از کار در شرکت‌های مولد بگذرد.

(بازدید 13,511 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx