تولید ۱۶ میلیون تن اتان تا پایان سال ۱۴۰۰ – اختصاصی

وزیر نفت در آیین گشایش نمایشگاه ایران پلاست:

تولید ۲۵ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی بیانگر جلوگیری از خام‌فروشی است

وزیر نفت پرهیز از خام‌فروشی را از برنامه‌های اصلی وزارت نفت دانست و گفت: هنگامی که تولید یک میلیارد دلاری به بیش از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد این خود یک جهش بزرگ است و این راه ادامه خواهد داشت.

بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین گشایش رسمی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه ایران‌پلاست به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۸۱ آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه جهش سوم صنعت پتروشیمی قرار داریم، افزود: در سال ۷۶ و در دولت آقای خاتمی که بنده وزیر نفت آن دوره شدم، ارزش محصولات پتروشیمی به قیمت آن زمان یک میلیارد دلار بود که با تلاش دولت، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آن دوره توانستیم مجموعه عظیمی از طرح‌ها را با همکاری بین‌المللی مطلوبی که وجود داشت آغاز کنیم که بخشی تا سال ۸۴ و بخشی نیز در سال‌های بعد به نتیجه رسید.

وزیر نفت ارزش کنونی محصولات پتروشیمی را بیش از ۱۶ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: در این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای طرح‌های نیمه‌تمام و جدید در صنعت پتروشیمی شده است.

تولید ۱۶ میلیون تن اتان تا پایان سال ۱۴۰۰

زنگنه با بیان اینکه تولید اتان در سال ۹۲، ۴.۲ میلیون تن و  در سال ۹۷، ۷.۳ میلیون تن بوده است، گفت: این رقم به ۱۶ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پارس جنوبی و ان‌جی‌ال‌های ۳۱۰۰، ۳۲۰۰، خارک و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تعیین‌کننده هستند، تصریح کرد: طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ۳.۴ میلیون تن، ان‌جی‌ال ۳۲۰۰، ۸ میلیون تن، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، ۹۰۰ هزار تن، خارک ۲.۴ میلیون تن، پالایشگاه پارسیان سپهر ۳.۳ میلیون تن و پتروپالایش کنگان ۳.۵ میلیون تن در سال تولید خواهند داشت.

وزیر نفت ادامه داد: طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل با سرمایه گذری ۱.۲ میلیارد دلار توسط هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون در حال اجراست.

(بازدید 13,578 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx