۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی – اختصاصی

چهره های این ویدئو

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبرداد

سرمایه‌گذاری در طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی ۲۳ میلیارد دلار است، گفت: حجم سرمایه‌گذاری در دست اجرای کنونی صنعت پتروشیمی ۴۰ میلیارد دلار است.

بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، ۲۵ شهریورماه) در نشست خبری با اشاره به تأثیر حائز اهمیت صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: این صنعت یک نظام اقتصادی در کشور است که روز به روز با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، نقش آن پررنگ‌تر می‌شود.

وی به جهش دوم صنعت پتروشیمی که از سال ۹۲ فعال شدند، اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره‌برداری از طرح‌های جدید در جهش دوم صنعت پتروشیمی، ظرفیت تولید این صنعت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و درآمد ۱۷ میلیارد دلاری کنونی محصولات پتروشیمی را به ۲۵ میلیارد دلار می‌رساند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه ۲۷ طرح پتروشیمی از امسال تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح‌های پتروشیمی متانول کاوه، الفین ایلام و متانول بوشهر و PVR تخت جمشید امسال افتتاح خواهند شد.

محمدی سال ۹۹ را سال پرکار و پر رونق برای صنعت پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: سال آینده ۱۶ طرح و سال ۱۴۰۰ هفت طرح دیگر صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری خواهند رسید؛ با تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور از ۵۶ به ۸۳ مجتمع می‌رسد.

(بازدید 13,579 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx