زنگنه: همچنان پرتحرک و پرکاریم – اختصاصی

ایران پلاست سیزدهم

زنگنه با بیان اینکه اخبار مربوط به امضای قراردادها و بهره‌برداری از طرح‌ها در آینده بیشتر خواهد بود، این روند را نشانگر جریانی دانست که حاکی از کار در اوج تحریم‌هاست و اضافه کرد: تحریم‌ها ما را متوقف نکرده است؛ ما زنده‌ایم؛ ما فعالیم و برای صنعت نفت ایران در تلاشیم. اگر صنعت نفت حرکت کند، پیمانکاران و سازندگان ایرانی فعال می‌شوند. لازمه رونق کار، سفارش کار است و سفارش از دل قراردادها بیرون می‌آید. کارهای عظیمی باید تعریف و اجرا شود. این قرارداد نشان می‌دهد ما همچنان پرتحرک و پرکاریم.

وزیر نفت به شتاب در عملیات گازرسانی، ثبت رکوردهای بزرگ در بخش پالایشی و موفقیت‌های صنعت پتروشیمی به عنوان مصادیق دیگری از تحرک و کار در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: هفته آینده نمایشگاه سیزدهم ایران پلاست را خواهیم داشت و آنجا دستاوردهای صنعت پتروشیمی نشان داده خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: در جهش دوم پتروشیمی هستیم که با تحقق آن، تولید محصولات پتروشیمی به بالای ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد و با جهش سوم این شاخص به ۱۴۰میلیون تن خواهد رسید؛ بخشی از خوراک مورد نیاز از پارس‌جنوبی تامین می‌شود و بخشی از ان‌جی‌ال‌های در دست احداث. در نمایشگاه پتروشیمی امسال خواهیم گفت که چقدر برای اجتناب از خام‌فروشی تلاش و چقدر صنایع پایین‌دستی در کشور ایجاد شده است و چه برنامه‌هایی برای آینده این صنعت داریم.

(بازدید 13,508 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx