تحریم در روند تولید ما تأثیری نداشته است – اختصاصی

گفت‌و‌گوی اختصاصی تلویزیون صنعت‌نفت
با مهندس تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری
در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری

ارزش پارازایلین دو برابر نفتا

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه در سالن همایش های رازی شهر تهران برگزار شد .

مدیرعامل پتروشیمی نوری در این مجمع گفت: تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری به سه برابر سال گذشته افزایش یافته است که این افزایش در سال 98 با توجه به اینکه ارزش پارازایلین دو برابر نفتا است، سودآوری قابل توجهی را برای این پتروشیمی به دنبال خواهد داشت.
در ابتدای این جلسه مهندس صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته هیات مدیره در این شرکت پرداخت و افزود: با تلاش های انجام شده در پتروشیمی نوری توانستیم ۹۸ درصد برنامه تولید و ۹۵ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته است .
ایشان انجام موفقیت آمیز پروژه ارتقاء عملکرد برج‌های جذب و نیز افتتاح واحد جداسازی ترکیبات برش سنگین را از اقدامات موثر شرکت در سال گذشته دانست و خاطر نشان کرد: از سال های پیش مدیریت شرکت تمام تلاش خود را جهت حضور چشمگیر در بورس اوراق بهادار بکار گرفته بود، که بحمدالله این امر امسال محقق شد و اکنون ما خود را موظف می دانیم که در جهت حداکثرسازی سود سهامداران خود تلاش کنیم .
مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین در زمینه نحوه سودآوری شرکت گفت: سود پتروشیمی نوری باکیفیت و قابل تداوم است چرا که ‌سود شرکت به صورت خالص و عملیاتی است. در سال ۹۷ حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۲۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آمده است.
مهندس صانعی از مهم ترین برنامه های در حال اجرای شرکت را پروژه شیرین سازی برش سنگین، پروژه بازیافت گازهای فلر و تولید سولفات آمونیوم، پروژه شیرین سازی گازوئیل در پتروشیمی نوری و تولید گازوئیل با کیفیت یورو۵ عنوان کرد. همچنین پروژه شیرین‌سازی گاز فلر که منجر به تولید LPG و گاز سولفات آلومینیوم خواهد شد نیز از پروژه‌های سودآور نوری است که نرخ بازگشت سرمایه در این پروژه ۱۴ ماهه خواهد بود.

شایان ذکر است در این مجمع هیات مدیره با پیشنهاد تقسیم بیش از ۹۲ درصدی سود میان سهامدارن موافقت کرد و سود هر سهم به میزان ۶۵۰ تومان میان سهامداران پتروشیمی نوری تقسیم شد.

در پایان محبی فر ریاست محترم مجمع در خصوص زمان پرداخت سود نقدی نیز گفت: سهامدارن می توانند از 20 مردادماه از طریق شعب بانک تجارت اقدام به دریافت سود سهام خود نمایند.

(بازدید 14,176 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx