شرایط حساس صنعت نفت

چهره های این ویدئو

دیدار زنگنه با وزیران پیشین نفت

بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، ۳۰ تیرماه) پس از دیدار با وزیران پیشین نفت با اشاره به اینکه این دومین نشستی بود که با وزیران پیشین نفت برگزار شد و چهار وزیر از ۶ وزیر پیشین نفت در این نشست شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در این نشست، گزارشی از وضع بین‌المللی و داخلی صنعت نفت و کارهایی که در این زمینه انجام شد، ارائه دادم، افزود: دوستان نیز نکات، پیشنهادها و حساسیت‌های خود را مطرح کردند. ما همیشه از پشتیبانی آنها برخوردار بودیم، اما در این شرایط بهتر بود از نزدیک با هم صحبت می‌کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت نفت در شرایط حساسی است و نوک پیکان حمله‌های دشمن متوجه صنعت‌نفت است، گفت: کارهای خوبی انجام شده است و ان‌شاء‌ا… مردم آثار خیر آن را در زندگی خود ببینند.

وی ادامه داد: شرایط سختی است و پس از صنعت نفت که در خط مقدم است، بانک مرکزی قرار دارد.

وزیر نفت از حضور وزیران پیشین نفت در این نشست قدردانی کرد و یادآور شد: نشست‌ها با نخبگان سیاسی و اقتصادی برای اطلاع از دیدگاه‌هایشان ادامه خواهد یافت و آنها را در جریان اتفاق‌های صنعت نفت قرار می‌دهیم.

حوادث نفتکش‌ و تاثیر آن بر صادرات نفت ایران

زنگنه درباره اینکه آیا حوادث نفتکش‌ها بر صادرات نفت ایران تاثیر گذاشته است، گفت: هنوز تاثیری نگذاشته است، اما باید این روال را زیر نظر داشته باشیم، نفتکش (حمل محموله‌های نفتی) یکی از مسائل ماست که در این زمینه محدودیت داریم و آمریکا و هم‌پیمانانش با این دید، برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند، ما هم باید حساس باشیم.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاق تازه‌ای درباره سازِکار مالی اینستکس افتاده است، گفت: در جریان اتفاقات جدید آن نیستم، اما بدون واریز پول نفت اینستکس کارایی ندارد.

(بازدید 14,061 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx