از همه ابزارها برای آزاد کردن نفتکش ایرانی استفاده می‌کنیم

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

فکر می‌کردیم در شرایط جنگ اقتصادی، صداوسیما به دولت که در خط مقدم است، کمک می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش و اقدامات اروپایی‌ها برای تداوم برجام، گفت: اروپایی‌ها بدنبال خروج از برجام نیستند و تلاش می‌کنند به راه حلی برسند که برجام بماند.

دکتر محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص تلاش‌های دولت فرانسه برای حفظ برجام گفت: اروپا و از جمله فرانسه در مذاکرات بسیار طولانی برای تحقق برجام حضور فعال داشته و طبیعی است که بیشتر از اقدامات آمریکا  نگرانی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهورخاطرنشان کرد: اروپایی ها وقتی عزم جمهوری اسلامی و اقدامات انجام شده درخصوص تعهدات ایران در دو مرحله را دیدند ، طبیعی است که با جدیت بیشتر از راه های دیپلماتیک تلاش می کنند به راه حلی برسند که برجام بماند.

دکتر واعظی درخصوص اقدام ضد ایرانی انگلیس گفت: کاری که با نفتکش ایرانی شده بسیار اشتباه بوده و از نظر موازین بین المللی یک راهزنی دریایی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با محکومیت شدید این اقدام و با بیان اینکه تلاش می کنیم تا جایی که می توانیم از راه سیاسی و دیپلماتیک این موضوع را حل کنیم، گفت: طبیعی است وقتی این نوع برخوردهای غیر دوستانه و اشتباه انجام می شود، روی روابط اثر منفی می گذارد.

سریال تلویزیونی گاندو و حاشیه های مربوط به آن و همچنین موضع دولت در رابطه با این سریال  دیگر موضوعی بود که از رئیس دفتر رئیس جمهور سوال شد و دکتر واعظی با اشاره به اینکه خود این سریال را ندیده است، گفت: درمورد این سریال تماس های زیادی از سوی مردم با دفتر رئیس جمهور و واحد ارتباط مردمی ریاست جمهوری گرفته شده و نسبت به آنچه سناریوسازی عنوان می کنند گلایه هایی مطرح شده است.

دکتر واعظی با بیان اینکه در۶ سال گذشته به این وضعیت صدا و سیما که در برنامه های مختلف به دولت انتقاد کرده و برخورد جناحی و حزبی نسبت به دولت دارد، عادت کرده ایم، گفت: ما تلاش کرده ایم تا جایی که ممکن است با تعامل این مسائل حل شود.

 وی افزود: فکر می کردیم وقتی شرایط کشور اینطور است که دشمن خارجی فشار می آورد، در جنگ اقتصادی هستیم و مردم در شرایط سختی قرار دارند،  صدا و سیما همکاری و به دولت که در خط مقدم این جبهه است، کمک می کند.

دکتر واعظی با اشاره به اظهارات نویسنده این سریال مبنی بر اینکه ۸۰ درصد  آن بر مبنای تخیل بوده است، گفت: چرا مردم را اینگونه سرگرم می کنند که ابتدا می گویند سریال براساس یک موضوع واقعی ساخته شده و بعدا طوری صحنه سازی می کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بحث او فقط دولت تنها نیست، گفت: متاسفانه در گزارش گروهی که این سریال را بررسی کرده، اعلام شده است که جایگاه قوه قضائیه نیز در صحنه ای خیلی تنزل داده شده، جایگاه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تنزل داده اند و یا اینکه با وزارت امور خارجه که خط مقدم جبهه مبارزه با دشمنان ما است، برخورد بسیار بدی کرده اند.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه در این سریال با وزارت اطلاعات که از کشور صیانت می کند نیز برخورد بدی صورت گرفته است، گفت: دراین سریال که ۳۰ شب پخش شده تلاش شده عده ای را ارزشی نشان دهند و عده ای دیگر را کسانی که نفوذ پذیر، نفوذ پرور و غرب گرا و وابسته هستند، معرفی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دو قطبی کردن مسئولان و جامعه کار بسیار خطایی است، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تذکر داده اند در رفتارها و برخوردها تلاش نکنید که جامعه یا مسئولان را دو قطبی کنید.

 دکتر واعظی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده، مطالب دروغ و تهمت در این سریال بسیار زیاد است، تاکید کرد: دولت و مسئولین و بخش های مختلف این حق را دارند که روشنگری کرده یا شکایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار صدا و سیما در این سریال با همه سریال های دیگر تفاوت دارد  به طوری که در چند روز اخیر در اخبار مختلف شبکه ها اعم از سیاسی و غیر سیاسی یکی از موضوعات مطرح، این سریال بوده است و به نظر می رسد کار غیر معمولی انجام می شود.

دکتر واعظی با بیان اینکه فکر می کنم صدا و سیما حتما باید درمورد ساخت سریال براساس تخیل افراد تجدید نظر کند، گفت:در جلسه امروز دولت به رئیس سازمان صدا و سیما درمورد این سریال تذکر داده شد.

 

 

(بازدید 14,152 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx