یک میلیون بشکه نفت ایران پس از تحریم‌های جدید به چین رسید

محموله‌های بعدی در راه است

علیرغم تحریم‌های آمریکا یک میلیون بشکه نفت ایران به چین رسید و چندین تانکر نفت هم درمسیر است و در هفته‌های آینده به این کشور خواهد رسید.

 یک تحلیلگر نفتی براساس ردیابی تانکرها ادعا کرد:  یک تانکر متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران یک محموله نفتی را به مجموعه پالایشگاهی و شیمیایی جینگسی در چین تحویل داد و نخستین تحویل محموله نفتی پس از لغو معافیت تحریمی آمریکا را که در 2 می اعمال شد، رقم زد.

 بررسی‌ ردیابی تانکرها نشان می‌دهد که این کشتی متوسط سوئیس‌مکز با نام سالینا در 24 می از جزیره خارک خارج شده و تقریباً یک میلیون بشکه نفت را بارگیری کرده و در 28 می به چین اعزام شده است.

با گذشت چند هفته در 20 ژوئن این کشتی به پالایشگاه جینگسی در نزدیکی بندر جین‌ژوا نزدیک پکن رسید.

پالایشگاه جینگسی متعلق به شرکت پتروچاینا از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت چین است که مدت زیادی است خریدار نفت ایران بوده و از شرکت‌های مادر بانک کونلون نیز محسوب می‌شود. 

اسفندیار باتمانقلیچ نوشته است: سال گذشته ایران حجم زیادی نفت خام در چین ذخیره کرده است و چندین ماه متوالی این نفت را به چین فروخته است. این ذخایر نفتی موجود در چین قابلیت نگهداری 19 میلیون بشکه نفت را دارد.

آمارهای قبلی هم نشان می‌دهد که چین محصولات نفتی ایران را شامل نفت خام و گاز مایع علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خریداری کرده است. چندین محموله نفتی دیگر هم در هفته‌های آینده به چین خواهد رسید.

در زمان دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتای چینی خود در پکن در ماه می این کشور اعلام کرد که همچنان به حمایت از ایران ادامه خواهد داد. 

مقامات گمرکی چین اعلام کرده که در ماه می چین 585 میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به ماه آوریل که 1.6 میلیارد دلار بود کاهش شدیدی پیدا کرده،

 با وجود این انتظار می‌رود میزان واردات در ماه ژوئن به لطف تانکرهای نفتی که در مسیر چین است افزایش یابد. 

(بازدید 14,378 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx