تولید نفت ونزوئلا در کمترین مقدار نیم‌قرن اخیر قرار گرفت – اختصاصی

تولید نفت ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی و تداوم تحریم‌ها در ماه گذشته مجدداً سقوط کرد و صنعت نفت این کشور با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

از اویل پرایس، طبق اعلام برخی منابع در اوپک، تولید نفت ونزوئلا در ماه می (خردادماه 98) به میزان 35 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 741 هزار بشکه در روز رسید که این مقدار، کمترین میزان تولید نفت ونزوئلا در نیم‌قرن اخیر به شمار می‌رود.

مشکلات ونزوئلا، مشکلات جدیدی نیست، اما با چالش‌های بسیار بزرگی مواجه هستند. این کشور در یک بن بست سیاسی قرارگرفته که نشانه‌های تغییر نیز در آن دیده نمی‌شود و به همین دلیل کاهش تولید نفت ونزوئلا روز به روز افزایش می‌یابد.

طرفداران تغییر حاکمیت ونزوئلا امیدوار بودند که نیکولا مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور برکنار شود و در نهایت با آمدن خوان گوایدو، روند بازسازی بخش نفت این کشور آغاز شود. حتی در اوایل سال جاری میلادی، گوایدو طرح‌هایی را درباره خصوصی‌سازی بخش انرژی این کشور مطرح کرد و برای جذب شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در صنعت نفت ونزوئلا امیدوار بود. این امر منجر به ایجاد تغییر چشمگیر برای صنعت ونزوئلا می‌شد و پایانی برای حکومت چاوز بر صنعت نفت این کشور به حساب می‌آمد که تضعیف جایگاه شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) را نیز به همراه داشت.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفتی در جهان است، اما تولید نفت متعارف این کشور در حال کاهش است و میدان‌های نفت سنگین آن نیز به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی نیاز دارند. زیرساخت‌های نفتی این کشور تخریب شده و از لحاظ مالی و نیروی انسانی متخصص نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند.

(بازدید 14,063 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx