آخرین اخبار صنعت نفت (۲8 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

تخلف 13 میلیارد تومانی در وزارت نفت

دو شرکت اصلی و فرعی وزارت نفت در 2 پرونده مالی بیش از 13.8 میلیارد تومان تخلف داشته اند.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت درباره این خبر گفت: در یکی از شرکت‌های فرعی تابعه به واسطه سوء استفاده یکی از کارکنان از دو فقره از چک‌ بیش از ۱۱ میلیارد تومان تخلف انجام شده است.

اشکان میرمحمدی، در ابتدای هفته اخیر نیز مشخص شد از شماره سریال یک فقره از چک‌های متعلق به یکی از شرکت‌های اصلی بالغ بر ۲.۸ میلیارد تومان وجه مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

مشتریان نفت ایران تقلبی از آب درآمدند

وزیر نفت از مراجعه مشتریان قلابی با هدف به دست آوردن اطلاعات از شرایط فروش نفت ایران خبر داد.

به گفته بیژن زنگنه، روزانه ۱۰ نفر برای خرید نفت مراجعه می‌کنند که ۷۰ درصد آن‌ها مشتری واقعی نیستند و می‌خواهند اطلاعات بگیرند که ایران چطور نفت می‌فروشد و چطور می‌خواهد پول‌هایش را دریافت کند.

حاشیه های استیضاح و برکناری وزیر نفت ادامه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آرزوی برخی نمایندگان، خداحافظی زنگنه از وزارت نفت است، گفت: پیش از این نیز تعداد محدودی از نمایندگان مانند آقای ابوترابی و همفکرانشان در مجلس پرسش‌هایی را از وزیر نفت پرسیدند و زمانی که از این مسیر برای تضعیف وزیر نفت ناامید شدند در نامه‌ای به سران قوا درخواست برخورد با زنگنه را داشتند.

به گفته جلال میرزایی، برای حذف زنگنه از وزارت نفت، اعلام کردند که وی همسو با جنگ اقتصادی عمل نمی‌کند. صحبت‌هایی که اکنون مطرح می‌شود نیز در ادامه سناریوی تضعیف وزارت نفت و بیژن زنگنه است.

مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه را در بخش انرژی تشریح کرد.

حسین اسماعیلی شهمیرزادی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در بخش‌های مختلف انرژی گام‌های بزرگی برای همکاری برداشتند، افزود: همکاری در حوزه اکتشاف، استخراج، تولید و سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفت.

ایران و روسیه دیروز و پس از پایان سومین نشست کارگروه انرژی دو طرف در بخش انرژی، تفاهم‌نامه‌ای در ۲۷ بند در بخش‌ نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی هسته‌ای امضا کردند.

قیمت سبد نفتی اوپک بالاتر از نفت برنت ایستاد

قیمت سبدنفتی اوپک دیروز (دوشنبه، ۲۷ خردادماه) به ۶۱ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر بشکه رسید و بالاتر از قیمت امروز نفت خام شاخص برنت ایستاد.

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبدنفتی این سازمان دیروز به ۶۱ دلار و ۶۰ سنت رسید، در حالی که قیمت این شاخص روز جمعه ۶۱ دلار و ۲۵ سنت بوده است.

قیمت نفت‌خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه شنبه، ۲۸ خردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۶۰ دلار و ۵۱ سنت و ۵۱ دلار و ۶۸ سنت به ازای هر بشکه بود.

اخبار کوتاه

  • بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: با تغییر زمان نشست اوپک به ابتدای ماه جولای موافق نیستم اما اگر تمایل برای تغییر تاریخ نشست وجود دارد ایران برای تاریخ ۱۰ تا ۱۲ جولای (19- 21 تیر) آماده است.
  • محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل مصرف و قاچاق سوخت مهمترین و برجسته ترین کارکرد فعال سازی کارت های سوخت است.
  • رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شده اند و با توجه به لوله گذاری های انجام شده در سطح شهر این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک است.
  • سخنگوی وزیر نفت عراق گفت: هیچ جایگزینی برای مسیر صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس وجود ندارد.

نفت و ورزش

  • وزنه بردار باشگاه فرهنگي – ورزشي مناطق نفت خيزجنوب- اهواز، نايب قهرمان مسابقات جوانان جهان شد.  افشين طاهري که با تيم ملي به مسابقات جهاني جوانان اعزام شده بود، مدال نقره دسته 96 کيلوگرم وزنه برداري جوانان جهان را به‌دست آورد.
  • تيم فوتبال پارس جنوبي با جذب دو بازيکن جديد، فعاليت خود را در نقل و انتقالات آغاز کرد. ايمان باصفا، هافبک وسط 27 ساله پيشين آلومينيوم اراک و محمود شفيعي، هافبک دفاعي پيشين گل ريحان البرز بعد از توافق با بهرام رضاييان، مديرعامل باشگاه پارس جنوبي، قراردادي دوساله امضا کردند و شاگرد فراز کمالوند شدند.
(بازدید 14,355 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx