آخرین اخبار صنعت نفت (۲5 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

پای گاز به نماز جمعه کنگان باز شد

نماز جمعه کنگان در حالی روز گذشته برگزار شد که کلافگی مردم از بوی بد گاز از جمله محورهای سخنرانی امام جمعه موقت این شهرستان بود.

براساس گزارش‌ها، بوی بد گاز مردم را کلافه کرده و امام جمعه موقت کنگان با تسریع در اجرای دستور ریاست‌جمهوری از مسوولان خواسته تا برای کمیته ملی هوای پاک و کاهش آلایندگی‌ها در این منطقه چاره اندیشی اساسی کنند.

یک خبر خوش برای کارکنان؛ پاداش بهره‌وری ۹۷ صنعت نفت پرداخت می شود

بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت نفت، پاداش بهره‌وری شش ماهه دوم سال ۹۷ کارکنان رسمی و قراردادی این وزارتخانه با حقوق خردادماه ۹۸ به حساب آنان واریز خواهد شد.

کف پاداش ۱.۱۵۸ میلیون تومان و سقف ۴.۶۲۵ میلیون تومان است.

در خبری دیگر، رئیس مجتمع پتروشیمی پارس از شکسته شدن سه رکورد تولید، تدوام تولید با ظرفیت حداکثری و فروش در این پتروشیمی که از ‏آبان ماه سال گذشته در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، خبر داد.‏

سیدحمید زارع با اشاره به ثبت رکورد جدید در واحد استایرن این مجتمع گفت: تولید در این واحد پس از انجام تعمیرات از ابتدای دی ماه سال گذشته تا ۱۹ خرداد ماه امسال بیش از ۱۷۰ روز بی‌وقفه با ‏ظرفیت ۱۰۱ تا ۱۰۶ درصد ‏تداوم دارد.

اطلاعیه عرضه ۲ میلیون بشکه نفت‌ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۹ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه برای تاریخ سه‌شنبه (۲۸ خردادماه) منتشر شد.

این سومین عرضه نفت خام سنگین در رینگ بین‌الملل از زمان آغاز عرضه نفت در بورس انرژی است.

دهم اردیبهشت‌ماه امسال در نخستین عرضه نفت خام سنگین ۷۰ هزار بشکه معامله شد.

تولید نفت اعضای اوپک به کمتر از ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

تولید نفت ۱۴ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه (اردیبهشت – خرداد)، روزانه ۲۳۵ هزار بشکه کاهش یافت و به زیر ۳۰میلیون بشکه در روز رفت.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۲۴ و امارات با ۳ میلیون و ۶۱ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

اخبار کوتاه

  • هزینه بیمه نفتکش‌ها در خلیج‌فارس پس از حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان حداقل  ۱۰درصد افزایش یافت. حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش سبب شده تا برخی شرکت‌ها هرگونه رزرو نفتکش برای حمل نفت از کشورهای حاشیه‌ای خلیج‌فارس را لغو کنند.
  • مالک نفتکش ژاپنی ادعا کرد که روایت آمریکا درباره حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان نادرست است.
  • خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عراقی خبر داد که آمریکا معافیت عراق برای واردات برق و گاز از ایران را به‌مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرده است.
  • جانشین مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس گفت: در آزمون استخدامی پتروشیمی سبلان، ١٣٤ نفر پذیرفته شدند که سهم نیروهای بومی استان بوشهر ٩٨ و ٣٦ نفر نیز سهم نیروهای غیربومی بوده است.
  • مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی، ضریب بازیافت کنونی این میدان مشترک را حدود هفت درصد اعلام کرد و گفت: با مدیریت صحیح مخزن، می‌توان این شاخص را تا ۱۱ درصد افزایش داد.
  • بزرگ‌ترین مرکز جمع‌آوری گاز کشور در سرخس با حضور مدیران شرکت ملی نفت ایران و نفت مناطق مرکزی و نیز مقام‌ها و مسئولان استان خراسان ر ضوی به بهره‌برداری رسید.
(بازدید 14,414 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx