آخرین اخبار صنعت نفت (20 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد

معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه اجرای ۱۴ طرح پتروشیمی در فاز نخست توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان پیش‌بینی شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌شود.

بهزاد محمدی در مراسم امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان گفت: این اقدام می‌تواند شروعی برای یک حرکت بزرگ در توسعه استان هرمزگان باشد.

او با اشاره به اینکه از ۵۵ مجتمع تولیدی صنعت پتروشیمی در کشور، ۱۶ مجتمع در منطقه عسلویه متمرکز و فعال است، افزود: ۳۰ طرح پتروشیمی در فاز ۲ عسلویه، کنگان و دیّر تعریف شده است که ۱۷ طرح در حال پیشرفت و ۱۳ طرح در مرحله تأمین مالی و دانش فنی است.

معدل بالای وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و گازرسانی روستایی و شهری

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های بزرگی انجام داده است، عنوان کردند: شخص وزیر نفت را فردی توانمند می‌دانیم و معتقدیم وی به مسئولیت‌ خود اشراف کامل دارد.

در خبری دیگر؛ رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: ۶۰ درصد سوخت مورد نیاز کشور در پالایشگاه‌های بندرعباس، لاوان و نفت خلیج‌فارس در استان هرمزگان تولید می‌شود.

محمدعلی دادور افزود: ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان روزانه ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از پارس‌جنوبی در استان بوشهر دریافت کرده و به محصول تبدیل می کند.

او ادامه داد: نفت ستاره خلیج‌فارس توانایی تولید ۴۰ میلیون لیتر بنزین، ۱۵ میلیون نفت و گاز و ۱۵۰۰ تن گاز مایع را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر لزوم اهتمام ویژه این شرکت به انضباط مالی، تصمیم‌گیری بر مبنای کار کارشناسی و مطالعات فنی‌ومهندسی تاکید کرد و گفت: مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران بر همه فعالیت‌های شرکت‌ملی حفاری نظارت خواهد داشت.

سیدعبدالله موسوی، در نخستین نشست کاری هیئت مدیره جدید این شرکت اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران انتظارهایی از ملی حفاری دارد که باید به آن توجه جدی شود، زیرا این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران نقش مهمی در تولید ایفا می‌کند.

او داشتن انضباط اداری در همه فعالیت‌های شرکت را موضوعی مهم دانست و افزود: اجرای مقررات و ضوابط در این زمینه باید با دقت پیگیری شود، زیرا نظم در کار سبب پیشبرد اهداف و برنامه‌های شرکت می‌شود و بهره‌وری و بهبود بازدهی را در پی خواهد داشت.

 اخبار کوتاه

  • شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو، دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان را با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه امضا کردند.

  •  سیدعبدالرضا موسوی، رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری ۸۴۴ دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش فنی و مهارت کارکنان این شرکت در سال ۹۷ خبر داد.

  •  مخزن ذخیره‌سازی ۱۸۵ هزار بشکه‌ای نفتای صادراتی در پایانه صادراتی ماهشهر به همت کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری ایمن‌سازی شد.

  •  مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، صیانت از محیط زیست را ارزش راهبردی و مسئولیت ذاتی مدیریت و کارکنان این شرکت برشمرد و به مناسبت هفته محیط زیست، رئوس اقدام‌های زیست‌محیطی این شرکت را اعلام کرد.

  •  محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: در یک سال اخیر، یک هزار و ۵۲۵ واگن باری با حمایت وزارت نفت به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور پیوسته است.

  •  پیش‌بینی عربستان مبنی بر تمدید توافق جهانی کاهش تولیدنفت سبب شد قیمت نفت امروز (دوشنبه، ۲۰ خردادماه) افزایش یابد. قیمت شاخص نفت‌خام برنت امروز به ۶۳ دلار و ۶۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۴ دلار و ۳۲ سنت رسید.

(بازدید 14,351 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx