اختصاصی – فضا را برای فعالیت بخش خصوصی تنگ نمی‌کنیم

چهره های این ویدئو

مهندس جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس
در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سنقر:

تنوع بسیار خوب در صنایع پایین دست پتروشیمی

ربیعی با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، گفت: ما به عنوان شرکتی که در صنعت پتروشیمی حضور داریم و به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور وظیفه خود می‌دانیم که در مناطقی که امکان ایجاد واحدهای پتروشیمی با توجیه اقتصادی وجود دارد سرمایه‌گذاری کنیم. البته سرمایه‌گذاری پایان‌ناپذیر نیست و به‌طور حتم باید سرمایه‌گذاران و مردم هم وارد کار شوند.

وی به طرح پتروشیمی سنقر به عنوان یک پروژه پایین دستی صنعت پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه صنایع پایین دست پتروشیمی تنوع بسیار خوبی دارد و بخش‌های مختلف می‌توانند در آن فعالیت داشته باشد و به حجم کمتری از سرمایه‌گذاری را نیاز دارند و از امکانات طبیعی مانند آب کمتر استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: طرحی که در سنقر و کلیایی در نظر گرفته‌ شده است می‌تواند خوراک بسیاری از کارگاه‌های کوچک پایین دست خود را برای تولید نهایی محصولات ایجاد کند.

ربیعی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هیچ‌گاه قصد تنگ کردن فضا برای فعالیت بخش خصوصی در صنایع پایین دست پتروشیمی را ندارد، افزود: حضور ما در این بخش پیام جذب بخش خصوصی است، ما در کنار آنها حضور داریم و آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری و حضور در پروژه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: طرح پتروشیمی سنقر در مدت زمان ۱۲ تا ۱۵ ماه با سرمایه‌گذاری ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار انجام می‌شود.

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سنقر کرمانشاه، کامپاندینگ پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن صبح امروز (پنجشنبه، ۹ خردادماه) با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه و سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی سنقر آغاز شد.

(بازدید 14,308 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx