آخرین اخبار صنعت نفت (۱8 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

وزیر نفت گفت: برخی می‌خواهند نفت را زمین بزنند و اگر نفت را زمین بزنند کشور را زمین زده‌اند، زیرا بخش مهمی از کشور به نفت وابسته است.

بیژن زنگنه افزود: اگر بتوانند نفت را زمین بزنند برایشان اتفاق خوبی افتاده است و اکنون عده‌ای با به‌کارگیری بعضی رسانه‌ها بر این اساس عمل می‌کنند، البته ما نیز در حد توان خود پاسخ می‌دهیم اما آتش توپخانه آنها شدید است.

به گفته او، فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم؛ حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم؛ نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را به‌شدت محکوم کرد و آن‌ را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت‌های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست.

او تاکید کرد: همه کشورها مسئولیت دارند در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل واکنش نشان دهند و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین‌المللی در زمینه چندجانبه‌گرایی به واسطه اقدام‌های زورمدارانه و یکجانبه هیئت حاکمه آمریکا بیش از پیش از بین برود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از نصب و راه‌اندازی ۵ عرشه گازی پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان امسال به ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب در روز افزوده می شود.

محمد مشکین‌فام تاکید کرد: با تنظیم پارامترهای عملیاتی ۶ سکوی نصب شده در سال ۹۷، علاوه بر این میزان روزانه حدود ۱۸ میلیون مترمکعب نیز افزایش تولید متصور است.

حسین خزلی خرازی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وجود خریدار محصولات پتروشیمی در هر نقطه ای از دنیا، این موضوع نمی تواند تاثیر چندانی بر صادرات محصولات این صنعت داشته باشد به همین دلیل سختی های پیش رو چندان چشمگیر نیست.

به گفته او، اتفاق روز گذشته خبر جدیدی نیست و از قبل تأثیر خود را بر بازار گذاشته بنابراین این خبر نمی‌تواند بیش از اینها بازار و معاملات این صنعت را از نظر عملیاتی تحت شعاع قرار دهد.

خرازی تاکید کرد: نباید از این نکته غافل ماند که در کل تحریم‌ها به ضرر اقتصاد کشور است اما خبر تحریم شرکت‌های پتروشیمی خیلی نمی‌تواند در بازار تأثیرگذار باشد.

اخبار کوتاه

  • اطلاعیه عرضه نفت‌ خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی برای تاریخ سه‌شنبه (۲۱ خردادماه) منتشر شد.

  • عملیات کابل‌اندازی بین سکوهای R4 و W4 میدان رشادت منطقه لاوان به طول حدود هزار و ۶۵۰ متر در عمق ۶۴ متری دریا به همت همکاران واحد تعمیرات زیر آب این منطقه لاوان و سکوی رشادت انجام شد.

  • به‌منظور افزایش ضریب بازیافت گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوی فاز ٤ میدان گازی پارس‌جنوبی، عملیات مشبک‌کاری و تولیدی کردن لایه مخزنی K1 و اسیدکاری گسترده در چاه‌های سکوی SPD5 پایان یافت.

  • ایمان شیریان‌پور، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره از ثبت رکوردی بی‌سابقه در این شرکت پیرامون شاخص مبتنی بر کارکرد بدون حادثه خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته، ۷۰ میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه عملیاتی و فرآیندی منجر به فوت در این شرکت ثبت شده است.

  • قیمت شاخص نفت خام برنت در پایان معاملات روز جمعه (۱۷ خردادماه) به ۶۳ دلار و ۲۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۳ دلار و ۹۹ سنت رسید.

  • جلسه فوق العاده وزیر کشور، وزیر امور خارجه و وزیر نفت هند با موضوع تصمیم گیری برای واردات نفت و گاز هند از ایران و کشورهای دیگر جهان برگزار شد.

  • وزیر برق عراق گفت: اکنون شرایط عراق ویژه است و به برق و گاز نیاز شدیدی دارد، ما هیچ گزینه‌ای جز ایران نداریم و معافیت تحریمی برای خرید گاز و برق از ایران ادامه خواهد یافت.

(بازدید 14,355 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx