آخرین اخبار صنعت نفت (۱3 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دانشگاه‌های کشور قدر فرصت همکاری با وزارت نفت را بدانند و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی خود سبب تحول در صنعت نفت کشور شوند.

اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه (۱۳ خردادماه) در نشست شورای اقتصاد ضمن بیان این مطلب و با اشاره به پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفت‌وگاز کشور گفت: یکی از اقدام‌های خوب وزارت نفت همکاری با دانشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت علمی آنها در صنعت نفت و به‌ویژه در بخش برداشت از مخازن بود.

او افزود: با وجود سابقه طولانی کشور در صنعت نفت، متاسفانه هیچ دانشگاهی در کشور در بخش بالادست صنعت نفت فعال نبود که با ابتکار وزارت نفت این اتفاق رخ داد و امیدوارم دانشگاه‌های کشور قدر فرصت همکاری با این وزارتخانه را بدانند و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی خود سبب تحول در صنعت نفت کشور شوند.

اصلاح مصوبه طرح توسعه فاز یک میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی

اصلاح مصوبه طرح برق دار کردن چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی، اصلاح مصوبه طرح احداث خطوط لوله انتقال گاز به نیروگاه ماهشهر و کارخانه فولاد شادگان و احداث خط لوله انتقال گاز به نیروگاه کهنوج و مناطق جیرفت و عنبرآباد و افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفت‌وگاز کشور از جمله درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت در این نشست بود که پس از توضیحات وزیر نفت و ارائه گزارش درباره توجیهات فنی، شورای اقتصاد با این پیشنهادها موافقت کرد.

مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارس از جذب و بکارگیری ۹۲۶ نفر نیروی بومی در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس در چند ماه گذشته خبر داد.

مجموع نیروهای شاغل در شرکت‌های مستقر در منطقه ۶۲ هزار نفر است که از این میزان ۱۹ هزار نفر بومی‌ هستند و ۴۳ هزار نفر از دیگر نقاط کشور است.

هم‌اکنون میزان اشتغال نیروهای بومی ۳۱ درصد و غیربومی ۶۹ درصد است که با به‌کارگیری نیروهای بومی جدید در چند ماه گذشته (۹۲۶ نفر) میزان اشتغال این دسته از شاغلان 1.5 درصد از کل و پنج درصد از این میزان در آبان‌ماه پارسال بهبود یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس فنل گفت: واحد مونو اتیلن گلایکول (MEG) پتروشیمی پارس فنل تاکنون ۵۸ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

بهزاد توکلی درباره طرح پتروشیمی پارس فنل گفت: ظرفیت این طرح در مجموع ۵۵۳ هزار و ۵۰۰ تن اتیلن گلایکول است که مونواتیلن گلایکول به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به عنوان محصول اصلی و ۵۰ هزار تن دی اتیلن گلایکول و ۳ هزار و ۵۰۰ تن تری اتیلن گلایکول به عنوان محصولات جانبی در این طرح تولید خواهد شد.

او ادامه داد: عمده محصولات این طرح صادر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود سالانه ارزآوری قابل توجهی داشته باشد.

نخستین مجمع اقتصادی‌ کشورهای حاشیه دریای خزر ۲۰ و ۲۱ مردادماه با حضور نمایندگان دولت‌ها، بخش خصوصی، جوامع دانشگاهی و برخی  سازمان‌های بین‌المللی در آوازه ترکمنستان برگزار می‌شود.

این مجمع همزمان با روز جهانی دریای خزر و سالروز امضای کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا (۲۱ مردادماه) در سه بخش «نمایشگاه فناوری‌های نوآورانه خزر»، «همایش اقتصادی خزر» و «تشکیل نشست‌های نمایندگان دولت‌ها، شرکت‌ها و نمایندگان محافل تجاری» به بررسی دیدگاه‌ها می‌پردازد.

در بخش «همایش اقتصادی خزر» موضوعاتی مانند اجرای پروژه و برنامه مشترک، تبادل تجربه در مورد توسعه مناطق ویژه یا آزادی اقتصادی، قانونگذاری و استانداردها، اقتصاد دیجیتال، همکاری میان مناطق ساحلی و سرمایه‌گذاری مشترک، قابل طرح است. 

اخبار کوتاه

  • نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: میعانات گازی پارس جنوبی با ۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

  • مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: ۷۰۱ هزار و ۷۶۱ تن فرآورده نفتی در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه امسال از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.

  • مدیرعامل گروه صنعتی سدید با اشاره به خروج پیمانکار منتخب وزارت نفت از پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: ضرورت دارد تا با یک جهاد اقتصادی این پروژه به پیمانکاران توانمند ایرانی واگذار و تامین تجهیزات مهمی همچون لوله‌های گاز ترش بر عهده سازندگان داخلی قرار گیرد.

  • تامین اعتبار طرح تدوین دستورعمل یکپارچه نحوه انجام مطالعات ارزیابی آثار زیست‌محیطی (EIA) پروژه‌های صنعت نفت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح و تصویب شد.

  • در سال رونق تولید و با هدف ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت، با دستور وزیر نفت «شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت» تشکیل شد.

  • قیمت سبدنفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در هفته منتهی به ۳۱ مه (۱۰ خردادماه) نسبت‌به‎ هفته پیش از ‎آن (سه خردادماه) بیش از سه دلار کاهش یافت.

  • وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که اجماع تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی، در حال تحقق است.

(بازدید 14,452 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx