آخرین اخبار صنعت نفت (۱2 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

عدم اقبال نفت در بورس انرژی

برگزاری ۱۷ مرحله عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی در هفت ماه اخیر، به فروش یک میلیون و ۸۵ هزار بشکه نفت خام منتهی شده است.

از آبان‌ماه پارسال تا کنون، نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران طی ۱۰ مرحله در بورس انرژی عرضه شده و نتیجه آن، فروش یک میلیون و ۱۵ هزار بشکه نفت خام بوده است.

عرضه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی از امسال کلید خورد که از دو عرضه برگزار شده، تنها یک عرضه به معامله رسید و طی آن، ۷۰ هزار بشکه نفت سنگین معامله شد.

عرضه میعانات گازی در بورس انرژی نیز از بهمن‌ماه سال ۹۷ آغاز شد و پنج مرحله عرضه این محصول تا کنون به هیچ معامله‌ای نینجامیده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انجام ۴ هزار و ۲۵۱ متر حفاری جهت‌دار و افقی روی ۱۰ حلقه چاه در دو ماه نخست امسال در مناطق نفت‌خیز کشور خبر داد.

مهران مکوندی با بیان اینکه حفاری افقی و جهت‌دار از شیوه‌های روزآمد صنعت حفاری است، گفت: افزون بر حفاری جهت‌دار و افقی، حفاری ۱۶۳ متر مغزه‌گیری از سه حلقه چاه محقق شد که در کسب اطلاعات جامع از مخازن نفت‌ و گاز بسیار با اهمیت است.

او اظهار کرد: ۶۷ مورد عملیات نمودارگیری درون‌چاهی، ۷۸ مورد نمودارگیری سطحی و ۵۵ عملیات تکمیل چاه در این چارچوب انجام شده که در مجموع شامل ۲۰۰ عملیات تخصصی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام از صرفه‌جویی ۱۴۰ درصدی این شرکت با هدف بومی‌سازی مواد شیمیایی مصرفی در آزمایشگاه خبر داد.

حامد علیشیری افزود: مواد شیمیایی آزمایشگاهی در سال‌های گذشته از طریق شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد و شرکت پالایش گاز ایلام برای تامین آنها، هزینه مالی و زمانی زیادی  صرف می‌کرد که با شناسایی شرکت‌های تولیدکننده داخلی، این مشکل رفع شد.

او تاکید کرد: به‌منظور بومی‌سازی مواد شیمیایی آزمایشگاه، شرکت‌های تولیدکننده داخلی شناسایی شدند و با توجه به اهمیت کیفیت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تاثیر آن در حصول نتایج، ابتدا نمونه مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه پس از بررسی‌های دقیق فنی با مقدار کم تهیه و پس از بررسی در آزمایشگاه و تایید کیفیت، مواد شیمیایی مورد نیاز از شرکت‌های داخلی تامین شد.

یک انتصاب در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

علیرضا صادق آبادی در حکمی امیر وکیل‌زاده را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب و از خدمات سید محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل پیشین این شرکت قدردانی کرد.

وکیل زاده پیش از این به عنوان معاون مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مشغول فعالیت بوده است.

در خبری دیگر؛ اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران منصوب شدند

مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران اعضای دوره جدید هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران را منصوب کرد.

در نشست مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران که به‌طور فوق‌العاده به ریاست مسعود کرباسیان و با حضور اعضا تشکیل شد، سیدعبدالله موسوی به عنوان عضو اصلی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران منصوب شد.

همچنین بر اساس صورت‌جلسه مجمع، بابک زنگنه، صادق قربانی، علی دقایقی و مهران مکوندی به عنوان اعضای اصلی و مسعود افشار و حمیدرضا خوشایند به عنوان عضو علی‌البدل منصوب شدند.

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مدیریت پروژه‌های صنعتی ابدال تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آزمایش‌های مطالعات الگوسازی ژئومکانیک، مطالعه آسیب‌ سازندی در مغزه، فناوری‌های ازدیاد برداشت نفت‌ و گاز از مهم‌ترین مسائل این تفاهم‌نامه است.

توسعه فناوری‌های صنعت نفت، تجاری‌سازی، فروش خدمات و کالاها و فناوری‌های پژوهشگاه در داخل و خارج از کشور از دیگر مسائلی به شمار می‌آید که قرار است با امضای این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

اخبار کوتاه

  • شرکت گاز استان زنجان در راستای کمک به توسعه اقتصادی برای ارائه خدمات مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری عنوان «بهترین عملکرد» را بین دستگاه‌های اجرایی استان زنجان از آن خود کرد.

  • فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان از ارسال ۶۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد و گفت: در آستانه عید سعید فطر مح موله کمک‌های اهدایی کارکنان شرکت نفت‌وگاز کارون برای توزیع در بین سیل‌زدگان خوزستانی، تحویل هلال احمر خوزستان شد.

  • معامله‌گران اعلام کردند که افت اخیر قیمت نفت، بازتاب دهنده همه داستان‌ بازارهای جهانی نفت خام نیست. قیمت شاخص نفت خام برنت در ماه مه امسال ۱۰ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۶۵ دلار برای هر بشکه رسید، زیرا نگرانی از جنگ تجاری آمریکا و چین شرایط سرمایه‌گذاران را متزلزل کرده است.

نفت و ورزش

باخت پالایش گاز ایلام در مقابل شهرداری سیرجان

تیم فوتبال بانوان پالایش گاز به میزبانی ایلام درمصاف با تیم شهرداری سیرجان بازی را با نتیجه 2-1 واگذار کرد تا نوار پیروزی های پی در پی این تیم متوقف شود.

(بازدید 14,313 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx