آخرین اخبار صنعت نفت (8 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

وزارت نفت از ۲ نماینده مجلس به دلیل افترا و نشر اکاذیب شکایت کرد

وزارت نفت از هدایت‌الله خادمی و ابوالفضل ابوترابی، دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل افترا و نشر اکاذیب شکایت کرد.

در پی انتشار شایعاتی به نقل از دو نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت و تلاش برای القای ارتباط این موضوع به شخص بیژن زنگنه، وزارت نفت از هدایت‌الله خادمی و ابوالفضل ابوترابی، دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکایت کرد.

عرضه نفت خام در بورس به تعویق افتاد

نفت خام سنگین که قرار بود روز گذشته در بورس انرژی عرضه شود، به امروز موکول شد.

 سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی گفت: در مقررات وضع شده، عرضه کننده از این اختیار برخوردار است تا عرضه خود را به یک روز بعد موکول کند که شرکت ملی نفت از اختیار قانونی خود استفاده کرد و عرضه را به تعویق انداخت.

به گفته او، امروز، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

در خبری دیگر؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به کریدور تاسیساتی این منطقه گفت: در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش، ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین‌دستی پتروشیمی، ١٥ هزار شغل ایجاد می‌شود.

سیدپیروز موسوی در نشست با نخبگان این سازمان با بیان اینکه تکمیل کریدور تاسیساتی صنایع پایین‌دستی از ماموریت‌های مهم سازمان است، گفت: در صورت تکمیل کریدور، بسیاری از صنایع که در تولید طیف متنوعی از محصولات ارزش افزوده بسیار بالایی دارند در منطقه مستقر خواهند شد که افزون بر توسعه اشتغال، درآمد کشور نیز از این بخش افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به زیرساخت‌های منطقه برای جذب سرمایه گفت: دسترسی آسان به خوراک و همچنین نزدیکی به طیف متنوعی از محصولات پتروشیمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دستی ایفا کند و در صورت تحقق این امر زنجیره‌ای کامل از محصولات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تولید خواهد شد.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای راه‌اندازی طرح‌های جدید توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در فاز دوم منطقه اقتصادی انرژی پارس، طرح پتروشیمی دماوند به منظور ارائه خدمات و سرویس‌های جانبی در حال تکمیل است.

محمدرضا سمیعی، مدیرعامل پتروشیمی دماوند درباره پیشرفت تکمیل فاز نخست این طرح گفت: تا پایان امسال یا سه ماه نخست سال آینده فاز نخست پتروشیمی دماوند عملیاتی می‌شود.

به گفته او، این طرح به منظور تأمین برق، بخار، اکسیژن و انواع آب‌های صنعتی برای ۲۴ طرح فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه در سه فاز طراحی شده است.

اخبار کوتاه:

  • ماموران انتظامی شهرستان نهبندان، محموله یک هزار و 800 لیتری نفت سفید قاچاق را به ارزش 111 میلیون ریال کشف کردند.

  • بورس انرژی ایران، دیروز میزبان عرضه بیش از ۱۳ هزار تن فرآورده پتروشیمی و پالایشی بود.

  • جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری جلسه هیات واگذاری، از عرضه سهام دولت در ۶ شرکت پالایشی و یک شرکت پتروشیمی به صورت بلوکی و نقد در بورس خبر داد.

  • مدیر ارشد شرکت گازپروم گفت: این شرکت در حال ارزیابی مشارکت احتمالی در پروژه‌های ایران است.

  • قیمت شاخص نفت خام برنت امروز به ۶۹ دلار و ۶۰ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی به ۵۸‌دلار و ۵۰‌سنت رسید.

  • وزارت خارجه آمریکا به هنگ‌کنگ هشدار داده است از توقف و یا عبور نفتکش‌های متعلق به ایران در بنادر خود جلوگیری کند.

نفت و ورزش

مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان در هفته اخیر با گزینه‌های مورد نظر خود برای قبول هدایت تیم فوتبال این باشگاه مذاکره کرده‌اند.

پس از اینکه اکبر پورموسوی در روزهای گذشته با حضور در مسجدسلیمان با مدیران این باشگاه مذاکره کرد، امروز، محمود فکری سرمربی پیشین نفتی‌ها که زردپوشان را دو فصل پیش به لیگ برتر آورد و از محبوبیت خاصی در مسجدسلیمان برخوردار است، برای مذاکره با مدیران باشگاه نفت به این شهر می‌آید.

(بازدید 14,403 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx