آخرین اخبار صنعت نفت (7 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

نماینده حقوقی وزارت نفت، شایعه تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی را تائید کرد.

اصغر هندی افزود: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعاکرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد.

نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین گفت: زنجانی در این جلسه مدعی شد که به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید!

بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه همچنان در حال صحبت و رایزنی با چینی‌ها برای تکمیل فاز 11 هستیم، گفت: چینی ها تا چند وقت گذشته ایران بودند و به تازگی کشور را ترک کرده‌اند.

به گفته او، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند تکمیل فاز 11 پارس‌جنوبی را در دست گیرند چراکه رهبر کنسرسیوم، شرکت چینی‌ است و 80 درصد سهم پروژه برای آن‌ها و 20 درصد آن برای شرکت‌ ایرانی است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت قرارداد با شرکت‌ هندی برای توسعه میدان گازی فرزادB، گفت: طرحی را برای تامین مالی توسعه میدان گازی فرزاد B آماده و قرارداد و دیگر مسائل مرتبط به آن در حال تنظیم است.

واردات نفت چین از ایران رکورد زد

آمار منتشره از سوی اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت‌خام چین از ایران پیش از پایان مهلت معافیت‌ها، در آوریل به ۷۹۲ هزار و ۳۸۰ بشکه در روز معادل ۳.۲۴ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در پنج سال گذشته بود.

واردات چین از ایران آخرین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ رکورد زده و به ۸۰۳ هزار و ۱۵۲ بشکه در روز رسیده بود. حجم واردات آوریل ۴۵.۸ درصد در مقایسه با مارس و ۲۱.۲ درصد در مقایسه با آوریل سال گذشته افزایش داشت.

امروز در حالی دو میلیون بشکه نفت خام سنگین در بورس انرژی عرضه می شود که هفته گذشته عرضه دو میلیون بشکه نفت خام سبک بدون مشتری ماند و فروش نرفت.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران، قیمت پایه هر بشکه نفت خام سنگین در بورس ۶۴.۲۹ دلار خواهد بود و بعد از ظهر امروز بعد از ثبت دو میلیون بشکه نفت خام بر تابلوی بورس انرژی، مشتریان به ثبت سفارش می پردازند.

وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود که عرضه نفت را تا جایی که روال مناسب خود را پیدا کند ادامه می دهیم.

پافشاری عراق به دریافت گاز از ایران، آمریکا را مجبور به اعطای معافیت به بغداد کرد

حمید حسینی، دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره معافیت عراق از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در زمینه انرژی گفت: معافیت عراق در زمینه صادرات گاز و برق بوده و امکان تبادل پولی هم به دینار فراهم شده است.

به گفته او، عراق یکی از مهمترین بازارهای بخش گاز ماست و حجم صادرات گاز از 18 میلیون مترمکعب به 38 میلیون میلیون مترمکعب رسیده است.

براي نخستین بار در كشور، دستگاه پايلوت كاتاليست از سوی کارشناسان اداره مهندسی پالایش شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در مدت 8 ماه طراحي و ساخته شد.

قيمت خريد این دستگاه حدود يك ميليارد تومان برآورد شده كه اين دستگاه تنها با مبلغي كمتر از 5 ميليون تومان طراحي و ساخته شده است.

بومي سازي اين دستگاه ضمن بي نيازي كشور به دستگاه هاي مشابه خارجي، از نظر سوددهي نيز سالانه ميليون ها تومان صرفه جويي اقتصادي براي شركت در پی خواهد داشت.

متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور موفق به آزمون نشر صوتی روی مخازن یکی از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی منطقه البرز شدند.

ابراهیم توسلی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز در این باره گفت: از آزمون نشر صوتی (اکوستیک امیشن) می‌توان برای تشخیص و موقعیت معیوب در مخازن سی ان جی استفاده کرد.

به گفته او، این آزمون روشی نو و پیشرفته در زمینه آزمون‌های غیر مخرب است که در محدوده گسترده‌ای از جمله بازرسی مخازن زیر فشار فلزی، سیستم‌های لوله‌کشی و راکتورها قابلیت استفاده دارد.

اخبار کوتاه

  • منابع آگاه در دولت هند از احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران خبر دادند.
  • پیام دعوت رئیس‌جمهور گینه استوایی برای حضور دکتر روحانی در نشست سران‌ GECF تقدیم وزیر نفت شد.
  • با انجام عملیات کابل‌اندازی اسکله صادرات نفت‌خام جزیره سیری، کابل‌های برق دلفین‌های شماره ۸، ۹ و ۱۰ این اسکله که بر اثر باد و توفان‌های اخیر دچار خرابی و قطع جریان برق شده بود با موفقیت جایگزین شد.
  • سومین دوره رویداد استارتاپ هوشمندسازی در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با مشارکت دانشگاه صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پارک علم و فناوری خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.
  • قیمت شاخص نفت خام برنت امروز (سه‌شنبه، هفتم خردادماه) به ۷۰ دلار و ۱۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۹ دلار و ۲۱ سنت رسید.
(بازدید 13,889 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx