آخرین اخبار صنعت نفت (5 خرداد ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

ضریب اطمینان صادرات نفت ایران افزایش می‌یابد

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از پیش‌راه‌اندازی تلمبه‌خانه گوره C در گچساران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کامل این تلمبه‌خانه در آینده‌ای نزدیک و افزایش ظرفیت پمپاژ نفت به مقاصد صادراتی، ضریب اطمینان صادرات نفت کشور افزایش می‌یابد.

سعید کوتی افزود: تلمبه‌خانه گوره C که در زمان جنگ تحمیلی دچار آسیب‌های جدی شده بود، به همت متخصصان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بازسازی و پیش‌راه‌اندازی شد.

به گفته او، در تلمبه‌خانه گورهC  باید در مجموع چهار توربین هر یک به ظرفیت پمپاژ ۷۵۰ هزار بشکه نفت وارد مدار شود که تاکنون یک توربین به مدار آمده و راه‌اندازی این تلمبه‌خانه کلید خورده است. همچنین با به مدار آمدن سه توربین دیگر ظرف دو ماه آینده، فرآیند راه‌اندازی تلمبه‌خانه گوره C تکمیل و نهایی می‌شود.

دو پروژه از طرح نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی آن با موفقیت راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

پست برق شهید بقایی با سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت در قالب طرح نیروگاه غرب کارون در مساحتی بالغ بر ۱۶۰ هزارمتر مربع که از اسفندماه سال ۹۵ آغاز شده بود به عنوان نخستین پروژه تکمیل شده این طرح با موفقیت راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

۵۰ کیلومتر خطوط انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت که از فروردین‌ماه ۹۴ آغاز شده بود، اردیبهشت‌ماه امسال با موفقیت راه‌اندازی و برقدار شد.

رکورد تازه تولید و صادرات اوره و آمونیاک در پتروشیمی پردیس در سال ۹۷ با تلاش شبانه‌روزی کارکان این شرکت ثبت شد.

ثبت رکورد بالاترین مقدار صادرات سالانه محصول اوره، دستیابی به تولید بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده در همه واحدهای این مجتمع به غیر از واحد اوره فاز ۳، رشد ۲۱ درصدی تولید آمونیاک و ۳۲ درصدی تولید اوره، افزایش ۴۸ درصدی فروش اوره داخلی و رشد ۲۹ درصدی مجموع فروش اوره داخلی و صادراتی با همت و تلاش شبانه‌روزی متخصصان و تلاشگران پتروشیمی پردیس در سال گذشته محقق شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از عملیات بارگیری، مهاربندی و انتقال سه‌پایه مشعل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی به منظور نصب در موقعیت D این فاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

محمدمهدی توسلی‌پور اعلام کرد: این سازه، آخرین سه‌پایه مشعل سکوهای فاز ۱۴ است که پس از ساخت، به‌وسیله شناور تندگویان حمل و آماده نصب در موقعیت سکوی اقماری ۱۴D می‌شود.

در خبری دیگر؛ رکورد ۴۷ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه منجر به فوت در طرح توسعه میدان نفتی آذر در ۹ سال اخیر ثبت شد.

کوروش رضازاده، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: طرح توسعه میدان نفتی آذر توانسته، ۴۷ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه فوتی را از سال ۸۹ تاکنون به ثبت برساند.

او به تاثیر برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی کارآمد در ۹ سال گذشته اشاره کرد و افزود: رعایت اصول و الزام‌های ایمنی، دقت و مسئولیت‌پذیری کارکنان طرح از مهم‌ترین عوامل در ثبت این حد نصاب است.

اخبار کوتاه

  • محمد آل‌خمیس، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه‌ نفت و گاز در دو ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

  • بورس انرژی ایران، امروز شاهد عرضه  ۲۰ هزار تن گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس است.

  • با موافقت وزیر نفت، ۱۶ روستای همجوار طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت گازرسانی می‌شود.

  • دومین نشست شورای راهبری طرح پژوهشی «توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر الگوسازی حوضه‌های رسوبی در ناحیه دزفول شمالی» برگزار شد.

  • سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اختصاص اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومانی برای توسعه و تکمیل شبکه گازرسانی زاهدان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

  • عرضه مازاد نفت سبب افت قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد.

  • سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به منظور مکانیزاسیون اطلاعات تجهیزات ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله خبر داد.

(بازدید 14,312 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx