آخرین اخبار صنعت نفت (31 اردیبهشت ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

افزایش قیمت سی ان جی کلید خورد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای نرخ جدید عرضه گاز طبیعی فشرده شده را اعلام کرد.

بر این اساس، از ساعت ۲۴ امشب (سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) با 10 درصد افزایش به قیمت ۶ هزار و ۵۶۸ ریال عرضه خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، منابع حاصل از افزایش سی ان جی صرف اجرای الزام‌های ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز و کمک به تعویض مخازن سی‌ان‌جی خودروها خواهد شد.

جنگ با ایران قیمت نفت را به ۲۵۰ دلار می‌رساند

یک تحلیلگر انرژی اعلام کرد در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران، قیمت نفت ممکن است به ۲۵۰ دلار برای هر بشکه افزایش یابد.

بر پایه این گزارش، در صورت جنگ غیرمستقیم، باوجود افزایش چشمگیر تولید نفت آمریکا در سال‌های گذشته، قیمت شاخص نفت خام برنت به احتمال زیاد به میانگین ۸۵ دلار برای بشکه می‌رسد که ۱۵ دلار بالاتر از قیمت نفت در صورت استمرار صادرات نفت ایران خواهد بود و ممکن است قیمت نفت به‌طور ناگهانی به ۱۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

افزایش تنش در خاورمیانه قیمت نفت را بالا برد

قیمت شاخص نفت خام برنت به ۷۲ دلار و ۳ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۶۳ دلار و ۲۲ سنت رسید.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت در روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) ۷۱ دلار و ۹۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۶۳ دلار و ۱۰ سنت بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به پرسش‌های تعدادی از نمایندگان پاسخ داد و مقرر شد ادامه پرسش‌ها در نشست‌های بعدی پیگیری شود.

اسدالله قره‌خانی افزود: یکی از این پرسش ها، ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی در مناطق نفت‌خیز کشور توسط وزارت نفت بود.

وی افزود: وزیر نفت در این نشست تاکید کرد وزارت نفت به لحاظ قانونی می‌تواند تا حدودی برای ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی در مناطق نفت‌خیز هزینه کند، اما درخواست‌ها در این باره افزایش یافته، از رو این ممکن است این وزارتخانه نتواند پاسخگوی همه درخواست‌ها باشد.

در خبری دیگر، مدیربرنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ادامه روند توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار خبر داد.

شهریار آقایی با بیان این مطلب بر استفاده از دانش و فناوری داخلی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از شرکت‌های داخلی در انجام پروژه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار تاکید کرد.

پروژه توسعه فاز دوم منطقه عملیاتی تنگ بیجار بر اساس برنامه‌ریزی‌ها با حفاری پنج حلقه چاه جدید دنبال می‌شود که در این میان عملیات حفاری یک چاه پایان یافته، دو حلقه چاه در حال حفاری و دو چاه دیگر نیز در حال آماده سازی برای حفاری است.

اخبار کوتاه:

  • دهمین عرضه 2 میلیون بشکه نفت خام سبک با قیمت پایه 67 دلار و 28 سنت به ازای هر بشکه، امروز به بورس انرژی رفت که بدون مشتری ماند.
  • غلامرضا باقری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز به هیچ عنوان آلایندگی ندارد و یکی از واحدهای تکمیلی این پالایشگاه نیز همسو با تکمیل زنجیره تامین، توزیع و محصولات راه‌اندازی شده است.
  • رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران، امروز شاهد عرضه‌های متنوع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بود.
  • حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون از آغاز ایمن‌سازی چهار خط مهم از خطوط لوله این شرکت به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از ریسک نشت این خطوط خبر داد.
  • اردشیر دادرس، رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی ان جی به لزوم توجه به نظام رگولاتوری برای چهار حامل انرژی اشاره کرد و گفت: در دنیا 350 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود که سهم ایران 38 میلیارد دلار است.
  • بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که حادثه آتش سوزی دو سال گذشته مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر غیرعمدی بوده اما قصور برخی از واحدهای این مجتمع بر آن محرز است.
  • وزیر انرژی آمریکا  گفت: واشنگتن به زودی خط ‌لوله گاز روسیه به اروپا را تحریم می‌کند.
  • و خبر آخر اینکه، با عدم موافق استعفای نصرت رحیمی مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت از سوی وزیر نفت، وی دوباره ریاست این صندوق را برعهده گرفت.
(بازدید 14,268 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx