آخرین اخبار صنعت نفت (30 اردیبهشت ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز کشور متصل می‌شود

رئیس جمهوری ضمن اشاره به اتصال روزانه ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز، گفت: سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز کشور وصل می‌شوند.

دکتر حسن روحانی افزود: متاسفانه کارهای بزرگی که در روستاها انجام شده، کمتر دیده می‌شود.

به گفته او، تقریبا هر روز ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود و امروز با توسعه فضای مجازی، روستاییان ما کالاهای تولیدی خود را در کشورهای مختلف جهان می‌فروشند.

قیمت نفت خام برنت به ۷۲ دلار و ۹۸ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

اظهارنظر خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان، درباره وجود اجماع میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای استمرار و ادامه توافق کاهش عرضه نفت، از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت نفت بود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تداوم مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

حسین علیمراد، درباره سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: جذب سرمایه‌های خارجی، تابعی از شرایط بین‌الملل و همکاری‌ها میان ایران و دیگر شرکت‌ها و کشورهای دنیاست.

او به حضور دوباره یک کنسرسیوم سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران اشاره و تصریح کرد: مذاکرات لازم با این کنسرسیوم انجام شده است.

70 درصد ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به داخل کشور آمد

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: حدود ۷۰ درصد از ارز پتروشیمی‌ها در ۲ ماه ابتدایی سال ۹۸ به داخل کشور آمد و در سامانه نیما عرضه شد.

احمد مهدوی افزود: 30 درصد از ارز باقی مانده نیز براساس مجوزی که دولت داده است، به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات و یا پرداخت دیون در خارج از کشور باقی می ماند که البته عواید آن ارز نیز به کشور می‌رسد.

بومی‌سازی ۳۰۰ قطعه کاربردی صنعت حفاری کلید خورد

بهنود منصورنژاد، رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت: این قطعات و تجهیزات مربوط به پمپ‌های سیال حفاری، آچارهوا، پمپ‌های گریز از مرکز، تجهیزات خدمات فنی و ابزار در گردش حفاری است.

او با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران با ۲۵۰ سازنده قطعات و صنعتگران داخلی ارتباط کاری دارد، افزود: با برنامه‌ریزی و نیازسنجی انجام‌شده از مدیریت‌های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی، بومی کردن تولید قطعات و تجهیزات در طول سال استمرار و افزایش خواهد یافت.

اخبار کوتاه

  • شیوه‌نامه نحوه عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت ابلاغ شد.
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای از آغاز توزیع بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های عرضه سوخت سه شهر مهم آبادان، خرمشهر و شادگان خبرداد.
  • بورس انرژی ایران، دیروز میزبان عرضه ۳۱ هزار تن محصول پتروشیمی و پالایشگاهی بود. رینگ داخلی بازار فیزیکی این بورس، امروز (دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) نیز شاهد عرضه کالاهای شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و پالایش نفت شیراز است.

اخبار ورزشی

پائولو سرجیو سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان قبل از ترک ایران قرارداد خود را تمدید کرد.

این توافق، بندهایی دارد که امکان فسخ قرارداد را به هر دو طرف می دهد و بیشتر به توافقی دو جانبه و داخلی شبیه است تا قراردادی رسمی.

فرزند یکی از کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب، موفق به کسب مقام سومی مسابقات تنيس روي ميز کشور شد.

يکتا لرکيان، از فرزندان کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب که در مسابقات قهرماني هوپس تنيس روي ميز کشور در زنجان شرکت کرده بود، موفق شد در پايان به مقام سوم برسد و مدال برنز را کسب کند.

درخشش فرزندان مرکزانتقال نفت سمنان در اسکيت و کاراته

ستايش اعرابيان، فرزند 7 ساله يکي از کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق – مرکز انتقال نفت سمنان، نايب قهرمان مسابقات اسکيت سرعت دختران ايران شد.

 نگارسادات خزير، دختر يکي ديگر از کارکنان مرکز انتقال نفت سمنان نيز در رشته کاراته کاتا به مقام اولي و مدال طلا و در رشته کاراته کوميته به مقام سومي و مدال برنز مسابقات استاني در سمنان دست يافت.

با همت و تلاش کارکنان مرکز انتقال نفت شهيد آل خميس اميديه يک باب منزل سازماني با تغيير کاربري به عنوان سالن ورزشي تجهيز شد و در اختيار همکاران و خانواده هاي ساکن شهرک مسکوني اميديه قرار گرفت.

با پشتيباني امور ورزش منطقه، 27 قلم تجهيزات ورزشي شامل دستگاه هاي چند منظوره، ميز هالتر، ميز پرس سينه، دوچرخه ثابت، تردميل، فوتبال دستي و ميز تنيس روي ميز در اين سالن تجهیز شد.

برای پیگیری اخبار داخلی و خارجی مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش، پخش و پتروشیمی هر روز می توانید تلویزیون صنعت نفت ایران را مشاهده کنید  

(بازدید 13,903 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx