وزیر نفت:آینده سازندگان داخلی روشن است؛ راه را درست رفتند – اختصاصی

چهره های این ویدئو

زنگنه در حاشیه نمایشگاه نفت:

خبر برخی خبرگزاری‌ها درباره سهمیه‌بندی بنزین صحت ندارد

وزیر نفت، آینده تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را روشن توصیف کرد و گفت: شرکت‌های ما مسیر را درست فهمیده و من هیچ اشکالی راهبردی در روش‌های آنها ندیده‌ام.

بیژن زنگنه (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از بازدید از سالن‌های ۲۷ و ۳۱ و همچنین غرفه استارتاپ‌ها که در فضای باز بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار داشت در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا درباره ارزیابی‌اش از تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: خوشبختانه شرکت‌های داخلی نسبت به سال پیش پروژه‌های خوبی را اجرا کرد و احساس رضایت و رشد هم در این ارتباط داشتند، من هم آینده روشنی برای تولیدکنندگان و سازندگان به لحاظ گستردگی کار دیدم.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت نفت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸، اظهار کرد: در بازدیدهایی که امروز داشتم، تعدادی از شرکت‌ها هم مشکلاتی مانند تعدیل در قراردادهایشان به دلیل جهش قیمت‌ها و دیده نشدن این تعدیل در قراردادهایشان داشتند که قرار شد این موضوع هم دنبال شود.

وزیر نفت گفت: مهم‌ترین کاری که برای بقای مجموعه تولیدکنندگان و سازندگان داخلی باید در نظر گرفته شود این است که برای آنها پروژه تعریف کنیم و تداوم سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی افزود: البته آنچه تاکنون نیز بارها گفته‌ام این بوده که ظرفیتی که هم اکنون در این بخش وجود دارد بیش از تقاضای بازار است، براین اساس باید به‌طور کامل با کشورهای منطقه همکاری داشته باشیم تا بتوانیم تقاضای بازار منطقه را تامین کنیم.

زنگنه با بیان اینکه شرکت‌های ما مسیر را درست فهمیده و راه را درست می‌روند و من هیچ اشکالی راهبردی در روش‌های آنها ندیده‌ام، تصریح کرد: ما در سال‌های پیش بحث‌های فراوانی با این شرکت‌ها داشتیم، اما اکنون پس از ۵ تا ۶ سال، به نظرم مسیر را درست می‌روند که به‌طور حتم به موفقیت، بین‌المللی شدن، جهش و بزرگ شدن واقعی  منجر می‌شود و کارهایی هم که ما اکنون انجام می‌دهیم در همین جهت است.  

وی به درخواست‌ها و تقاضای سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در این بازدید اشاره کرد و گفت: بعضی از این تقاضاها را در معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه قرارمان این است که به هر کالا و تجهیزی که در داخل ایران تولید می‌شود دیگر اجازه خرید خارجی ندهیم.

به گفته وزیر نفت، به شرکت‌های تابعه خود اعلام می‌کنیم که اجازه خرید خارجی کالاهایی که در داخل به میزان کافی و با کیفیت خوب تولید می‌شوند، ندارند.

وزیرنفت، خبر برخی خبرگزاری‌ها درباره سهمیه‌بندی بنزین را نادرست دانست، گفت: درباره زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین مطلبی نمی‌گویم

بیژن زنگنه (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: خبرهایی که برخی خبرگزاری‌ها درباره سهمیه‌بندی بنزین مطرح می کنند، صحت ندارد.

وی درباره تاثیر اینستکس در شرایط کنونی بر صادرات نفت و خرید تجهیزات اظهار کرد: این سازوکار مالی در زمینه صادرات نفت علامت مثبتی نداده است، اما در زمنیه خرید تجهیزات کمک‌کننده است.

وزیر نفت درباره اینکه آیا توافق کاهش تولید اوپک در ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند، افزود: درباره این موضوع در زمان نشست این سازمان صحبت خواهم کرد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بعداز ظهر امروز با حضور وزیر نفت، سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت آغاز به‌کار کرد. در این دوره نمایشگاه، ۱۰۴۷ غرفه داخلی و ۱۰۶ غرفه خارجی از ۲۱ کشور جهان حضور دارند که از این میان، ۶ کشور به صورت پاویون حضور یافته‌اند.

(بازدید 15,578 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx