هلدینگ خلیج فارس بزرگترین تأسیسات خصوصی از نظر توانایی، سرمایه و فروش است

چهره های این ویدئو

بیژن زنگنه ، وزیر نفت گفت:

شرکت هلدینگ خلیج فارس بعد از چند شرکت بزرگ دولتی بزرگترین تاسیسات خصوصی
از نظر توانایی سرمایه و فروش است که مسئولیت این طرح اقتصادی را بر عهده گرفته است

طرح‌هایی که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند منجر به تحول خواهد شد.

در حال حاضر ۳۰ میلیون تن محصول به بازار عرضه می‌شود و این میزان با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام به ۴۵ میلیون تن محصول خالص برای عرضه در بازار می‌رسد

با اجرای این طرح یک قطب جدید از پتروشیمی های پایین دستی در بین مناطق لرستان، خرم آباد، دهلران، ایلام، کرمانشاه و اندیمشک ایجاد خواهد شد و صدها پروژه پایین دستی می تواند ایجاد شود مانند پتروشیمی اراک که چندین واحد متنوع در پایین دست آن ایجاد شده است امیدواریم احداث پتروشیمی اندیمشک رونق و اشتغال برای مردم این منطقه داشته باشد.

از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت هلدینگ خلیج فارس تشکر می کنم و می خواهم تا در صورت امکان از نیروهای تحصیل کرده و با تجربه بومی در طرح استفاده کنند.

پروژه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت یکی از مواردی بود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند و این مسئولیت بر عهده مناطق نفت‌خیز جنوب، هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون است که علاوه بر آثار زیست محیطی، آثار اقتصادی نیز دارد.

این بخش طلایی است در حال سوختن و با اجرای این طرح از هدر رفت پول جلوگیری خواهد شد.

اقدامات زیربنایی برای توسعه فاز دوم ماهشهر در حال انجام است و تلاش داریم که علاوه بر آن در مناطق مختلف نیز صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم.

امیدوارم این طرح در سه سال آینده افتتاح شود و خط جدیدی در توسعه صنایع پایین دست اتیلن و تولید محصولات متنوع از این طریق فراهم شود.

 

 

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

۸.۵ میلیارد طرح توسعه‌ای پتروشیمی در حال اجراست

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت به ارزش هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار  خبرداد.

جعفر ربیعی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح اتیلن اکساید اندیمشک از نهایی شدن قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و گفت: این پروژه که وزیر نفت سال‌هاست به دنبال آن است از سال آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز صنعت پتروشیمی به کمک شرکت ملی نفت ایران آمده است تا گازهای مشعل که بسیار ارزشمند هستند اما هم‌اکنون سوزاندن آنها آلودگی به همراه دارد، به طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و یادآوران منتقل شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: با خاموش کردن تعداد زیادی از مشعل‌ها، خوراک پایین دست پتروشیمی‌های گچساران و خوزستان تامین می‌شود.

ربیعی با اعلام اینکه در سال آینده پتروشیمی‌های بوعلی، نوری و بندر امام وارد بورس می‌شوند، اعلام کرد: هلدینگ خلیج فارس در بازار بورس پنج شرکت دارد، به‌طوری که از نظر ارزش ۱۲ درصد بورس را در اختیار داریم.

وی با اعلام در حال اجرا بودن هشت میلیارد و ۵۰۰ میلون دلار طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در این شرکت، گفت: سه طرح شاخص پالایش گاز بیدبلند، اوره و آمونیاک لردگان و الفین ایلام به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، سال آینده افتتاح می‌شوند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه در سال آینده طرح‌های توسعه‌ای در هلدینگ خلیج فارس را به‌طور جدی دنبال و با کمک همکارانم طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل می‌کنیم، گفت: هلدینگ‌های پتروشیمی امروز نگاهی جدی به توسعه صنعت پتروشیمی دارند.

ربیعی ادامه داد: پیش از این تمرکز در صنعت پتروشیمی بر بالادست بود، اما سیاست پتروشیمی خلیج فارس این است که به پایین دست بپردازد و نمونه این موضوع اتیلن و ‌اوره است که بازار ارزشمندتری دارد.

وی عنوان کرد: طرح اتیلن اکساید اندیشمک پایین دست اتیلن است که سودآوری بیشتری هم نسبت به پلی اتیلن دارد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی پتروشیمی جدید اندیشمک گامی برای امیدواری مردم به آینده و اشتغالزایی برداریم.

ربیعی با بیان اینکه تمرکز صنعت پتروشیمی تاکنون بیشتر بر صنایع میان دستی بوده است و اکنون باید به‌ سمت بخش پایین دست صنعت پتروشیمی گام برداریم، گفت: پتروشیمی جدید اندیمشک یکی از همین صنایع پایین دست است و سودآوری بیشتری نسبت به پلی اتیلن خواهد داشت و زنجیره ارزش پایین دستی کاملی دارد.

عملیات اجرایی ساخت طرح ۳۰۰ هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی در اندیمشک امروز (پنجشنبه، ۱۶ اسفندماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

مالک طرح اتیلن اکساید اندیمشک با مجموع ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) و مجری این طرح شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی است.

 

(بازدید 15,668 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx