اوجی : با دیدن این حجم از توانمندی در صنعت پتروشیمی احساس غرور می کنم

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

وزیر نفت با اشاره به امضای بیش از ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد برای جمع‌آوری گازهای مشعل در شرق کارون گفت: جزئیات قراردادهای که در مذاکرات با چین و روسیه به نتیجه رسید، در وقت مناسب اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

درآمدزایی ۱۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا پایان دی‌ماه

وزیر نفت به درآمدزایی ۱۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا پایان دی‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: ارز حاصل در سامانه نیما واریز شده است.

اوجی گفت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی در بحث فناوری‌های دانش‌بنیان در کشور پیشتاز است و هم‌اکنون شاهد هستیم که بخش اعظمی از کاتالیست‌های مورد نیاز کشور بومی‌سازی شده است و تا پایان دولت سیزدهم در این زمینه در کشور خودکفا می‌شویم.

وی گفت: هم‌اکنون بر خلاف گذشته شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی به‌صورت جمعی وارد حوزه‌ سرمایه‌گذاری شده‌اند و به‌زودی شاهد تحولی بزرگ در طرح‌های واقع در مناطق کم‌برخوردار کشور خواهیم بود.

وزیر نفت در پاسخ به خبرنگاران در زمینه خوراک پتروشیمی‌ها اظهار کرد: دولت سیزدهم عظم جدی در زمینه تأمین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها دارد، هم‌اکنون به‌دلیل نبود سرمایه‌گذاری و کمبود خوراک، بخش قابل‌توجهی از ظرفیت پتروشیمی‌های کشور خالی مانده است، تلاش می‌کنیم با توسعه میدان‌های جدید گازی، جمع‌آوری گازهای مشعل و احداث پتروپالایشگاه‌ها دغدغه شرکت‌های پتروشیمی را کاهش دهیم.

اوجی گفت: به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی ما نتوانسته‌ایم برنامه تولید یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعبی گاز را تحقق بخشیم و متأسفانه به این دلیل، در فصل سرما با کمبود خوراک روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه واگذاری‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی با برنامه‌ریزی دقیق در سال‌های اخیر انجام نشده است؛ در دوره جدید ضمن غربالگری این طرح‌ها تلاش می‌کنیم توسعه و پیگیری این طرح‌ها را به افراد کاردان بسپاریم تا تکلیف این طرح‌های نیمه‌تمام مشخص شود.

وزیر نفت در مورد تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر پیمانکاری صنعت نفت نیز گفت: به‌زودی همه این افراد طبق بند دال بودجه سال ۱۴۰۰ تبدیل وضعیت خواهند شد.

(بازدید 6,621 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx