ورود پتروشیمی کارون به حوزه پزشکی

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

محصول جدید شرکت پتروشیمی کارون ماده اولیه تولید باند ارتوپدی است‌. این ماده اولین محصول شرکت پتروشیمی کارون در حوزه پزشکی است که پس از شناسایی و مطالعه بازار و برآورد نیاز کشور توسط تیم بازاریابی، فرآیند مهندسی معکوس توسط تیم پژوهشی با موفقیت انجام شد. با توجه به اینکه این محصول در حوزه پزشکی است لذا با وجود پیچیدگی ها، حساسیت های لازم برای غربالگری ایزومرهای مضر انجام شد. پس از تهیه نمونه های اولیه و کسب تاییدیه های لازم فرآیند تجاری سازی این محصول انجام شده و اکنون به تولید انبوه رسیده است. میزان ارزبری این محصول طبق برآوردهای اولیه در حال حاضر معادل ۳ میلیون دلار در سال می باشد. با افتخار اعلام میکنیم که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بر اساس ظرفیت پتروشیمی کارون و زیرساخت شرکت های پایین دستی می توان از خروج این مبالغ ارز از کشور جلوگیری کرد.

این محصول که اولین کاربری محصولات کارون در حوزه پزشکی است بر اساس پلتفرم محصول KLM100 هست. این محصول به منظور تولید رزینی بکار می رود که در تولید باندهای ارتوپدی پلیمری یا سنتزی (اصطلاحا باندهای ارتوپدی فایبرگلاس) مورد استفاده قرار می گیرد.

به این ترتیب که یک پریپلیمر با عدد NCO زیر 5 درصد تهیه می شود و باندهای فایبرگلاس یا پلی استر توسط این رزین آغشته سازی شده و در محیطی عاری از رطوبت این باند آغشته تحت وکیوم بسته بندی می شود. سپس این باندهای آغشته به پریپلیمر هنگام مصرف نهایی کمی آغشته به آب شده و گروههای NCO باقیمانده در پریپلیمر با آب وارد واکنش شده و با تشکیل اوره پخت کامل صورت می گیرد و پلیمر تشکیل می شود.

همانطور که مستحضرید باندهای گچی سابق دارای مشکلاتی از جمله: وزن زیاد، فرآیند تهیه آزاردهنده و عدم امکان عکسبرداری دقیق بدلیل عبور پذیری ضعیف X-Ray بودند. محققین موفق شدند با استفاده از مواد پلی یورتانی و استفاده از تکنولوژی پریپلیمرهای Moisture-Cure این مشکلات رو حل کنند.

در شرکت هایی که رزین مورد نظر رو تهیه میکنن و از محصول KLM100-OT استفاده می کنن، در حقیقت یک پریپلیمر با عدد NCO خیلی پایین سنتز میکنن. عدد NCO در این فرآیند بسیار تعیین کننده است. اگر NCO بالا باشد باعث کاهش شدید ویسکوزیته رزین شده و باند آغشته پس از بسته بندی دچار شرگی میشود. از طرفی کاهش NCO باعث افزایش ویسکوزیته و عدم امکان آغشته سازی الیاف می شود. بنابراین عدد NCO در محصول KLM100-OT بسیار حائز اهمیت است و باید در محدوده 28.8 تا 29.2 باشد.

(بازدید 6,167 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx