استارت وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه ها

تلویزیون صنعت نفت بررسی می کند

تلاش برای تکمیل مخازن سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده

اوجی درباره مقدار صادرات فرآورده‌های نفتی نیز تصریح کرد: با توجه به تأمین سوخت زمستانی به‌ویژه برای نیروگاه‌ها در فصل زمستان، صادرات فرآورده‌های نفتی امسال از حدود دو ماه پیش به‌شدت کاهش یافته است تا ان‌شاءالله بتوانیم ذخایر سوخت نیروگاه‌ها و صنایع را تأمین کنیم. برنامه ما این است و همه توانمان را می‌گذاریم تا مخازن سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده را تکمیل کنیم، در حالی که کسری گازی هم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سال ۹۹ در بعضی از روزهای فصل سرد به‌ویژه در استان‌های شمال و شمال شرق کشور تا روزانه حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب هم کسری گاز داشتیم، به همین دلیل محدودیت‌هایی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده داده شد تا بتوانند گاز بخش خانگی را که اولویت نخست وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است تأمین کنند.

وزیر نفت تأکید کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم رقم رشد مصرف ۸ تا ۱۰ درصد باشد و در فصل سرد کسری روزانه تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز را هم داشته باشیم، به همین دلیل از هفته گذشته که کارمان را به‌طور رسمی در وزارت نفت آغاز کردیم تأمین سوخت زمستانی را با حضور مسئولان شرکت‌های تابع به بحث و بررسی گذاشتیم تا بتوانیم با راهکارهایی فصل سرد را بی‌دغدغه پشت سر بگذاریم و گاز بخش خانگی، نیروگاه‌ها و صنایع تأمین شود.

 

(بازدید 5,138 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx