بن‌بست اولین قرارداد مهم امارات و رژیم‌اسراییل

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

تل‌آویو در قرارداد نفتی بازبینی می‌کند

مطابق نوشته رسانه‌های رژیم اسراییل، اولین قرارداد مهم تجاری میان این رژیم و شیخ‌نشین امارات، همان قرارداد جنجالی ایلیات-اشکلون دچار مشکل شده و رژیم اسراییل قصد بازبینی در آن را دارد.

این گزارش تنها ساعاتی پس از گفت‌وگوی تلفنی نفتالی بنت و حاکم ابوظبی محمدبن‌زاید آل‌نهیان منتشر شد.

بنا به گزارش شبکه ۱۳ رژیم اشغالگر، “علی‌رغم” لحن دوستانه گفت‌وگو اماراتی‌ها به جد نگران بازنگری قرارداد بودند و این امر موجب تنش میان دو طرف شده است.

هاآرتص هم می‌نویسد، نفتالی بنت و وزیر خارجه یائیر لاپید برای هفته آینده، برنامه‌ای برای یک دیدار به همراه هیئتی بلندپایه را ترتیب داده‌اند.

قرارداد مذکور از این قرار است که نفت‌خام و محصولات نفتی اماراتی را شرکت EAPC اسراییل از بندر ایلیات در دریای سرخ به ترمینال اشکلون در جنوب مدیترانه برای صادرات بفرستد.

پس از آن گروه‌های محیط‌زیستی درون رژیم اسراییل به شدت به این قرارداد اعتراض کردند و خواستار آن شدند که تفاهم‌نامه ماه اکتبر، نظر به عوارض محیط زیستی و نیز این‌که هیچ اطلاعی از مفاد آن منتشر نشد ملغی اعلام شود.

قسمت مهمی از شرکت خط لوله اسراییلی متعلق به ایران است، مساله‌ای که با وجود رای یک دادگاه در سوییس به نفع ایران هیچ‌گاه پیگیری نشد.

اماراتی‌ها که از شراکت با رژیم اسراییل بسیار سرخوش به نظر می‌رسیدند و قسمت قابل‌توجهی از نفت خود را تضمینی در بازارهای اروپایی می‌دیدند، حالا از موضوع نگران و بسیار ناخشنود هستند.

(بازدید 5,161 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx