شیوع گسترده کرونای هندی، جدیدترین تهدید تقاضای نفت

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

در حالی که از شروع سال جاری میلادی امیدواری ها نسبت به افزایش تقاضا برای نفت به شدت بالا رفته بود اما حالا شیوع بی سابقه کرونا در هند که به تعطیلی گسترده این کشور منجر شده، تردیدهایی در این زمینه ایجاد کرده است.‍

شیوع کرونا در سومین کشور مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان که باعث شده تا دولت این کشور برای جلوگیری از تشدید این بیماری تعطیلی گسترده در این کشور اعلام کند، خوش‌بینی‌ها درباره افزایش میزان تقاضا برای نفت در جهان را حداقل برای ماه آینده تحت تاثیر قرار داده است.

طی دو روز اخیر، هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در جهان ثبت کرده است و همین موضوع باعث شده تا همه فعالیت ها در شهرهای بزرگ این کشور به حال تعلیق درآید؛ موضوعی که قطعا بر میزان تقاضا برای نفت این کشور طی دو هفته آینده تاثیرگذار خواهد بود.

پالایشگاه‌ها در هند اعلام کرده‌اند که میزان خرید گازوئیل که پر مصرف‌ترین محصول نفت در این کشور به شمار می‌آید طی ماه اخیر به نسبت ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

پتروشمی‌ها درهند اعلام کرده اند که میزان خرید نفت را موقتا متوقف خواهند کرد چرا که در حال حاضر حجم قابل توجهی از این محصولات در انبارها ذخیره شده و تا زمانی که میزان مصرف در این کشور به وضعیت عادی برنگردد برنامه ای برای خرید نفت نخواهند داشت.

به همین دلیل همزمان با افزایش قیمت، هند از تولید کنندگان بزرگ عضو اوپک پلاس شدیدا تقاضا کرد که به جهت کنترل قیمت، برنامه توقف افزایش را کنار بگذارند.

(بازدید 5,275 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx